Hoi,
Ik zoek eigenlijk eerder een voorstel dan een oplossing. Ik heb een database aangemaakt in mySQL. In deze database staan records per locatie. Ik wil deze gegevens per locatie nu in een bepaalde volgorde weergeven. Het gaat me nu om die bepaalde volgorde. De beheerder die de gegevens toevoegd moet kunnen bepalen in welke volgorde die gegevens getoond worden. Mijn vraag is nu eigenlijk hoe bouw ik een script op zodat de beheerder de volgorde kan bepalen.
Ik heb al gedacht om het gewoon simpel te houden:
1) Ik maak een veld bij in mijn database waar ik per locatie Unieke volgorde plaatsen toeken.
2) Ik laat de beheerder manueel deze waardes aanpassen en klaar is kees.
Het probleem met deze oplossing is dat onze beheerder eigenlijk ook niet de grootste kennisbronnen van computers zijn.
Het iemand een voorstel hoe ik een logische opbouw kan maken voor een scriptje dat eenvoudig werkt. En hoe ik records in een bepaalde volgorde kan weergeven. (Met pijltjes ofzo waar ik records naar boven en beneden kan bewegen)
Ik heb in ieder geval een idee in mijn hoofd maar ik krijg de programmastructuur er niet van in mijn verstand gevormd.
Alvast bedankt !
597 views