ik heb een vraagje: ik heb een database met oa: naam, uren, datum.
Nu had ik graag een scriptje gemaakt waar je de naam ingeeft of kiest via een dropdown window en dat hij dat die naam maar 1X teruggeeft (terwijl hij wel in verschillende records staat) en dat hij het aantal uren dat de naam heeft gepresteerd in die maand optelt en teruggeeft.
Ik veronderstel dat je met SELECT DISTINCT moet werken maar ik heb er geen id van hoe je dat doet met die uren .
Geen idee hoe jij de uren opslaat, maar ik neem even aan dat je een begin datumtijd hebt en een einddatumtijd. Dus 2x een DATETIME om zo per dag het aantal uren te kunnen berekenen. Met TIMEDIFF (aangenomen dat je MySQL gebruikt) kun je dan per dag het aantal uren berekenen. Al deze uren samen kun je dan met SUM weer gaan optellen.
Met een andere opzet en/of een andere database zul je het uiteraard iets anders moeten aanpakken, maar in grote lijnen werkt dit hetzelfde.
nee hiet is niet zo dat er 2 tijdstippen zijn er word werkelijk bij elke record manueel ingegeven hoeveel uren er gewerkt zijn en daar zou ik graag de maandsom van hebben.
nee hiet is niet zo dat er 2 tijdstippen zijn er word werkelijk bij elke record manueel ingegeven hoeveel uren er gewerkt zijn en daar zou ik graag de maandsom van hebben.
Niet vreselijk handig gekozen, nu kan er niks worden gecontroleerd, maar het kan. Gebruik dan gewoon SUM() zoals reeds is gezegd.