Met de array die verkregen wordt (in de titel) wil ik een aantal dingen doen, maar ik weet niet hoe ik dit aan pakken kan.

De query is de volgende:
$query20 = "SELECT Kind, X, Y FROM Units_Inside WHERE City_ID = '$cityid'";

Uit deze query komen (soms) meerdere resultaten, bijvoorbeeld als er 3 dingen in een stad zijn dan zijn er 9 resultaten (3x een Kind, 3x een X, 3x een Y).

Nou is mijn vraag, hoe kom ik bij die gegevens.

het doel is namelijk om met een bepaalde formule van de X en Y samen 1 getal te maken, en vervolgend een plaatje te laten zien (van de Kind) op de plek van dat getal.

Ik snap dus alleen niet hoe ik die X, Y en Kind bij elkaar kan krijgen (want ik heb ze alle 3 nodig per plaatje) terwijl die bij elke query kunnen verschillen (de hoeveelheid van X/Y en Kinds, dit licht namelijk aan het aantal dingen in een stad, elk ding heeft zowel een X als een Y als een Kind nodig en soms zijn er meer dingen in een stad dan anders).

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg was, vragen welkom (antwoorden nog meer!),
Olaf Paans
Die waarden zijn dat getallen of bedoel je gewoon het aantal keren dat iets voorkomt. Volgens mij is dat laatse $query20 = "SELECT Kind, X, Y COUNT (Kind, X, Y) FROM Units_Inside WHERE City_ID = '$cityid'";
Kijk eens op php.net bij de mysql_fetch_xxxxx functies.

Reageren