Goedendag,ik heb nu net een gastenboekscriptje gemaakt,maar nu wil ik er een infectie in zetten met bijvoorbeeld: if (empty($_POST['message'])) maar nu is het probleem: als ik naar sign3.php ga en niks heb ingevuld en dan geeft hij de spamfouten en de echo weer maar ik wil dat als je alles leeg laat of een ding of meerdere etc. dat hij dan alleen de ifjes weergeeft dus de fouten van de form.
en dit is het hele gastenboekscriptje:
<?php
}
# functie bericht versturen:
else
{
echo"<br>";
# controle gegevens:
if (empty($_POST['message']))
{
echo "You forgot to insert a <b>message</b> on the gb form, <a href='javascript:history.go(-1)'>» go back</a>;
}
elseif (empty($_POST['www']))
{
echo "You forgot to insert your <b>website</b> on the gb form, <a href='javascript:history.go(-1)'>» go back</a>";
}
elseif (empty($_POST['name']))
{
echo "You forgot to insert your <b>name</b> on the gb form, <a href='javascript:history.go(-1)'>» go back</a>";
}
elseif (empty($_POST['age']))
{
echo "You forgot to insert your <b>age</b> on the gb form, <a href='javascript:history.go(-1)'>» go back</a>";
}
# de volgende stap als alles correct is ingevuld:
else
{
$message = $_POST["message"];
$ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"];
$www = $_POST["www"];
$name = $_POST["name"];
$age = $_POST["age"];
$datum = date("H:i d-m-Y ");
$write = fopen ("berichten3.txt","a");
fputs ($write, "<div style='border:1px dashed #645742; background:white; color:black;'><font style='font-family:verdana;font-size:11px;color:black;'>$message<br>*****************************************************<br> <u>$ip</u> - <a href='$www' target='_blank'>$name</a> - $datum,the age was: <b>$age</b> ");
}
}
?>
<? echo " Thanks,for the message!"; ?>
Ik heb zelf echt geen idee hoe het moet, dus zou iemand mij daarmee kunnen helpen?
Heel erg bedankt alvast :)
231 views