ik zit met het volgende probleempje..
In mijn gastenboek kunnen mensen iets inschrijven en deze tekst word dan opgeslagen in de database en dan teruggegeven.. Maar nu staat die tekst helemaal achter elkaar.. Nu zou ik willen dat als iemand een zin schrijft en dan twee lijnen eronder opnieuw een zin schrijft, dit zo ook wordt weergegeven in het gastenboek..
vb nu is het dit.
hallo iedereen.Tof gastenboekje is dit.Heel goed gedaan.
Dit zou eigenlijk dit moeten zijn:
hallo iedereen.
Tof gastenboekje is dit.
Heel goed gedaan.
Hoe kan ik dit realiseren in mijn mysql database? wat voor een type veld moet ik aanduiden? hopelijk kan iemand mij helpen..
Kun je niet gewoon met het laden uit de database <BR /> of <p> gebruiken? lijkt me een hele simpele oplossing i.p.v. php te gaan veranderen enzo...khoop da je der wa aan hebt
EDIT: laat anders eens wat code zien: hoe laad je alles naar het scherm bijv. ?
Je kunt %0D uit de input vervangen door \n, de laatste staat simpelweg gezegd voor een enter in de output (mits tussen dubbele aanhalingstekens). Eventueel kun je het nog vervangen door <br>, als je het met html wil oplossen (let wel dat dit een regelafbreking is en er bv. dus twee nodig zijn voor een witregel).
1) zet magic quotes uit mbv een .htaccess bestand
2) gebruik mysql_real_escape_string bij het schrijven naar je DB
3) gebruik nl2br als je de tekst uit je DB op een HTML pagina wilt laten zien
wel ikdoe het eigenlijk heel simpel..
ik haal gewoon de tekst op uit de database en laat deze afdrukken..Dus ik zou niet weten hoe ik die %0D kan vinden.. Nochtans als ik met phpmyadmin kijk naar het veld waar de tekst instaat dan staat het daar wel met enters en regelafbrekingen weergegeven..
zo roep ik de tekst uit de database op:
<code>
nieuweq="SELECT Naam, tekst, DATE_FORMAT(Datum, '%H'), FROM gastenboek WHERE (nummerpost<=$vanaf && nummerpost>$som) ORDER by ID_gastenboek DESC";
heb er wel wat van tussen geknipt dus enkele dingen kunnen fout zitten..bij mij werkt het wel alleen die enters en regelafbrekingen worden niet weergegeven..
jawel maar was aan het afwachten of er nog andere suggesties kwamen voor ik een htacces bestand ging aanmaken enzo.. maar het werkt enkel al met puntje 3 van jouw post dus dan moet ik de andere 2 niet meer doen hé..
ook jij bent bedankt hoor:-)