Hallo,

Ik zit met een query probleempje, dit is het deel van de query dat het probleem veroorzaakt:

MATCH( tabel25.naam ) AGAINST ( 'henk' )

Zoals je ziet zet uj de tabelnaam voor .naam, dit is omdat ik meerdere tabellen gebruik, normaal staat hier dus misschien wel zoiets:
tabel1.naam, tabel2.naam, tabel3.naam etc.

Maar ik krijg deze error:
Can't find FULLTEXT index matching the column list

Maar die bestaat wel degelijk, dus het ligt waarschijnlijk aan tabel25.naam
i.p.v. naam, maar ik moet meerdere tabellen gebruiken: hoe los ik dit op?

ALvast bedankt!
Paar dingen:

- waarom moet je meerdere tabellen gebruiken? hoe zit het in elkaar?
- weet je zeker dat je een FULLTEXT index hebt gecreëerd op "naam" in de tabel "tabel25"? gewoon een veld is niet genoeg, je moet wel een FULLTEXT index hebben. de foutmelding zegt dat je die niet hebt gemaakt.
- wat is de rest van je query?
[offtopic]
Erik!, hoe was t eigelijk op de radio eerst? (heb ik gemist)
[/offtopic]

Spijt me heel erg: ik werk met heel veel tabellen dus is nogal verwarrend: had de index vernieuwd om te testen of de index wel werkte, maar dat was in de tabel eronder:S de scholen moeten maar weer eens beginnen, is denk ik goed voor me:p

Maar het werkt nu iig, alsnog bedankt!
tabel1.naam, tabel2.naam, tabel3.naam etc.
Ik mag toch hopen dat dit een heel slecht voorbeeld is. Wanneer jij in tabel1 een kolom 'naam' hebt staan en in tabel2 staat ook een tabel 'naam' waarin dezelfde soort gegevens staan, dan klopt het datamodel niet. Genummerde tabelnamen duiden in 999999 van de 1000000 gevallen op dit soort (ernstige) problemen.

Enige oplossing is het maken van een nieuw datamodel, alle andere 'oplossingen' zijn slechts lapmiddelen die je uiteindelijk verder in de problemen helpen.

Succes!

Reageren