Ik heb problemen bij het uploaden van bestanden. Het gaat in dit geval om 'grote' bestanden (na 7 minuten en 12 seconden verschijnt er een foutmelding). De php.ini heb ik al aangepast (max_execution_time, max_upload_size etc..) Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
guido schreef op 23.08.2007 11:05
...na 7 minuten en 12 seconden verschijnt er een foutmelding). De php.in...

Welke foutmelding?
Wat voor foutmelding? En wat voor instellingen heb je in je php.ini aangepast? Is het je eigen server, of een shared? Wat zijn de instellingen voor je memory_limit ? (PHP slaat namelijk alles op in zijn geheugen).
Het uploadscript wordt in een systeem gebruikt waar meerdere mensen gebruik van maken. Zo heb ik een aantal verschillende foutmeldingen binnen gekregen:

64: host not available
Technical Information (for support personnel)

* Background:
The gateway has lost the connection with the Web site you are trying to access.
* ISA Server: IS005.sbk.local
Via:

Time: 8/7/2007 10:06:29 AM GMT

(de isa server die genoemd wordt is iig niet de server waarop het systeem staat maar moet iets met de client te maken hebben, sbk is namelijk het bedrijf dat gebruik maakt van het systeem en waarvandaan dus ook geupload wordt)

Bad Gateway

Web server received an invalid response while acting as a gateway or proxy server.
Web Server at educontract.nl

(educontract.nl is idd het domein waar het systeem ondergebracht is)

Het systeem is ondergebracht op een dedicated server (www.traffictrainer.nl)

de gewijzigde gegevens in de php.ini:

max_execution_time = 10000
max_input_time = 10000
memory_limit = 250M
post_max_size = 500M
upload_max_filesize = 500M

hoop dat je er iets aan hebt....
Het mooiste zou zijn als je lokaal even op de server inlogt, download met wget even een .bin bestand met 100mb random 1en en 0en en upload deze vervolgens via lynx o.i.d.

Ik vermoed dat de verbinding gewoon niet in stand gehouden word, daar kan een ISA server ook best wel bij om de hoek kijken. Overigens is een POST formulier hier eigenlijk niet voorgemaakt, het is redelijk inefficient (traag, maar ook onhandig aangezien PHP alles in zijn geheugen zet) en niet echt 'zeker' aangezien het nooit gemaakt is voor grote bestanden. FTP of iets als een (java) applet lijkt mij logischer.
ik heb het script dusdanig aangepast dat er via ftp geupload wordt. Maar opnieuw wordt het uploaden afgebroken en dit weer na 7 minuten en 12 seconden. Het bestand wat ik gebruik om te testen is een bestand van ruim 100MB
Maar het script haalt zijn bestanden nogsteeds uit het formulier toch? Dan maakt het niks of je een move_uploaded_file() of ftp_put() gebruikt.

Leuk ideetje om te testen, open gewoon met internet explore rechtstreeks de ftp server. Upload dan het bestand (dus buiten die formulieren om), zo kan je vervolgens bekijken of de ISA server de verbinding wel in stand houd.

Heb je het ook al lokaal geprobeerd zoals ik hierboven aangaf? Dan weet je met 100% zekerheid dat het niet aan jouw scripts ligt.
Ik heb via de ftp binnen dreamweaver het bestand geupload en dat gaat prima (op een of andere manier kom ik niet op de ftp via mozilla of IE). Op de server kan ik het niet testen omdat binnen een halve minuut 100MB al is geupload. Het probleem zou zich eventueel pas voordoen na 7 minuten en 12 seconden.

Reageren