hallo allen ik ben nu mijn enters proberen te laten weergeven als ik ze uit mijn database haal en krijg nu deze melding:

Cannot redeclare nl2br()

hieronder zien jullie stukje script wat erbij hort

<?php
$beschrijving = mysql_query
("SELECT DISTINCT probleem
FROM test_probleem
WHERE id = '$nr'",$db);
if($b = mysql_fetch_assoc($beschrijving))
{
?>
<table width='100%' cellspacing='0' cellpadding='0' style='border: 1px solid #C9DFED' bgcolor='#2B6CAC'>
<tr><td background='images/Layout/table_top.gif' colspan='4'><p>Beschrijving:</td></tr>
<tr bgcolor='#3D98CF'><td colspan='4'><p>
<?php
function nl2br($b)
{

$b = str_replace("\r", '', $b);
$b = preg_replace('/(?<!>)\n/', "<br />\n", $b);

echo $b;
}
?>
</p></td></tr> </table>
<?php
}
else
{
echo"Error";
}
?>
De functie nl2br is een standaard php functie en kan daarom niet worden nog een keer worden gemaakt. Je zult je functie een andere naam moeten geven.

Zou je mij trouwens je pattern eens kunnen uitleggen, ik snap er niets van namelijk?
maar je kunt tog ook geen functie in een functie naam weer geven??
dus;

function nl2br($b) 
{ 
}

die nl2br() is al een functie dus wat je wel zou kunnen doen is het bovenste vervangen door;

function enter($b) {
 $br = nl2br($b);
}

[edit]
Te laat XD
[/edit]
@Mr. Heinen: Waarom zou je een bestaande functie in zijn eentje in een nieuwe functie zetten? Het kost je extra regels code, schept onduidelijkheid en levert niks op. Gebruik gewoon nl2br() daar waar je hem nodig hebt en klaar ben je.
@pgFrank

Ik denk dat Mr. Heinen dat deed omdat de ts dit ook probeerde in zijn code, maar je hebt wel gelijk. Gewoon simpel nl2br eroverheen halen hoeft (lees: Hoort!) niet in een losse functie.
thnx all het werkt!

Reageren