Hoe zit het in elkaar met dual Core? mag je dan gewoon de mhz x2 doen?
Ik ken maar weinig programmas die echt goed overweg kunnen twee processoren, dus nee, dat kan niet.

Daarnaast heeft het tegenwoordig toch niet zoveel nut om te kijken naar MHzen, mijn 1.83 GHz Intel Core 2 Duo MacBook rend met gemak rondjes rond mijn 2.8GHz P4 Dell.
Zie Voordelen en Nadelen

edit: Wauw Arjan rent jouw ding al rondjes? Dat vind ik knap wil je het die van mij ook leren?
Als aanvulling op de post van Webmakerij...

Ik kan je wel aanraden om voor 64-bits versies van deze processoren te gaan. Omdat een processor niet het goedkoopst is en we toch de richting opgaan van de 64-bits technologie.
Dan amar bij mijn 3.2 ghz houden? :D
64 bits is leuk en aardig maar in veel gevallen zal je het niet eens nodig hebben. Bovendien is veel software er niet echt op ingespeeld.

Zie ook Woordbreedte op Wikipedia

@Robin
In de meeste gevallen heb je aan een 1.5 Ghz processor icm met een goed, veel, snel RAM geheugen meer als genoeg. Dus blijft de vraag wat wil je doen met je PC?
Voor een PC kun je nog prima uit de voeten met de 32-bits structuur, 64-bits levert waarschijnlijk geen enkel voordeel op. Er zijn nauwelijks PC-toepassingen die geschikt zijn voor 64-bits.

Voor een server zou ik wel 64-bits processors nemen, al is het maar om meer dan 4GB aan geheugen te kunnen gebruiken. Ik heb net deze week een nieuwe server in gebruik genomen, ook een 64-bitter. CentOS 5 erop en gaan met die banaan!

Reageren