Hey allemaal,

ik ben bezig met een marktplaats site, gewoon om te kijken voor de hobby ;) maar ik stuit tegen een probleem.. In de pagina add2.php => De pagina waar de "klant" heen gaat nadat de advertentie is geplaats.. In het script van deze pagina worden ook alle gegevens in de database weggeschreven en een mail naar de admin van de site gestuurd etc.

Maar nu is mijn probleem; ik wil graag dat er ook een mailtje naar de klant zelf wordt toegestuurd en daarvoor had ik het volgende in het script gezet;
<?
mail("$email","[Mijnsite.nl - Advertentie $title geplaatst.]","Your bargain: $record->title

You can remove your bargain using following link:
$forsaleurl?q=remove&amp;id=$record->id&amp;password=$record->password

You can edit your bargain using following link:
$forsaleurl?q=edit&amp;id=$record->id&amp;password=$record->password","FROM:Mijnsite.nl admin<$adminmail>\r\nReply-To:Mijnsite.nl admin<$adminmail>\r");
?>

Dit werkt niet.. Dus kan iemand mij vertellen hoe ik dit anders kan doen?? Alvast bedankt!

MVG Bas Heijns
Wat doen al die echo's in de functie mail() ? En waarom staan alle variabelen tussen quotes?

Zie de handleiding hoe je de functie mail() moet gebruiken. Daarnaast is het aan te raden om een mail classe te gebruiken, dat scheelt een hoop gedonder met de headers. (foute/ontbrekende headers zorgen voor email die als spam wordt bestempeld)
Ik heb het script al iets aangepast; ook hierboven.. Misschien dat iemand nu ziet wat er fout gaat.. Mijn script geeft zelf deze fout aan:

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /home/ebandnl/domains/e-band.nl/public_html/pages/add2.php on line 39

Op deze regel staat het volgende;

Je advertentie is doorgestuurd naar de Admin voor goedkeuring.<br/>
Je ontvangt van ons een e-mail als je advertentie online staat!

Dit komt dus direct na het mailscript zonder iets er voor etc.. Alles wat daarna komt hoort te kloppen..

Weet iemand hoe het dus komt dat deze fout wordt weergeven?? Alvast bedankt!
Niemand die een oplossing weet??
1: niet bumpen
2: zonder relevante code kunnen we niets
1: Sorry voor het bumpen.. ik wil gewoon graag een oplossing ;)

2: De relevante code staat bij de eerste post.. Dat is alles wat ik je kan geven.. Ik snap namelijk zelf niet zo veel van php behalve hoe alles werkt enzo.. maar zelf schrijven kan ik echt niet.. De bedoeling is dus zoals bij mijn eerste post staat..

Ik hoop dat iemand er wat mee kan..
Als je al niets van PHP snapt moet je vooral frank zn suggesties niet opvolgen inderdaad...
Zet je $vars buiten de quotes en check of de mail wordt verstuurd.

if(mail(.....))
{
// vertuurd
}
else
{
// niet verstuurd
}

Reageren