Zoek een script dat records met velden van vaste lengte kan inlezen, zonder delimiter, in een mysql database. Zoals dit ook kan bij good old dbase!.
http://nl3.php.net/wordwrap

Bij deze PHP functie, kan je een lengte opgeven waar dan wel even een delimeter wordt neergezet. uitkomst Exploden op deze delimeter. Vervolgens elk item van de array in de db plaatsen.
Simpel zelf te maken:)
Gaat dit ook op als er tussen de velden geen scheidingstekens aanwezeg zijn?
In de records komen standaard 20 en 55 velden voor.
voorbeeld:
"85402010001A45305124012450woudloper......" dit moet dan gescheiden worden in:
veld1=8
veld2=5402
veld3=010001A
veld4=5305124012450
enz.
Dan gaat dit niet op nee, je kan dan wel eerst alle regels splitsen met wordwrap en explode zoals ik zei. Met substr kan je dan voor elke regel het bepaalde deel (is vaste lengte zoals je zei) uit de string halen en wegschrijven naar de database.
Bedankt voor de snelle reacties. We gaan het allemaal maar uitproberen dan met string en substr.
De records zijn gescheiden door cr/lf. Zijn puur text files. Moeten later ook weer als pure textfiles terug geleverd worden.
Volgens mij kan dat wel rechtstreeks in MYSQL
Ja en hoe dan wel? Graag voorbeeld dan. Ik heb gezocht maar niets gevonden in dat opzicht. Misschien zoek ik verkeerd.
MySQL heeft ook een SUBSTR functie hans, ik denk dat Klaasjan Boven dat bedoelt.
Ok. Gezien en bedankt ga er mee aan de slag. Had ik inderdaad over het hoofd gezien.

Reageren