Beste,

Ik ga mijn eigen forum bouwen, met een database in MYsql.
Ik wilde het basseren op twee tabelen:

topics
reacties_topics

Onder de reacties_topics zal ik met MYsql zeggen: select all where topic id = gelijk aan het topic id in de eerste tabel.

Hij zal dan iedere keer de hele tabel door moeten zoeken, is dit slim of duurt dit erg lang? Of is dit een normale methode voor het bouwen van een forum?

Ik hoop dat iemand mij opweg kan helpen.

Jelmer
Volgens mij is dat de enige manier. Als je nouw opzoek gaat naar andere forumscrips, en daar gaat kijken wat die doen, kan je kijken wat het slimste is... misschien kan je ff zoeke op deze site of op google

succes,
Johan
Johan schreef op 02.12.2004 14:12
Als je nouw opzoek gaat naar andere forumscrips, en daar gaat kijken wat die doen, kan je kijken wat het slimste is...
Is natuurlijk niet per definitie waar, stel hij vindt een heel erg brak forum en neemt aan dat het wel goed is...

Ontopic:
Het is een goede manier, de WHERE-clausule wordt heel snel uitgevoerd door de database, al gelijk nadat de tabel ingeladen is. Dan dropt je database al gelijk alle overige rotzooi.

Elwin
Hey man :D
ik had een problleem met form ook hoe kan ik form maken ik snap geen bal van hah ;)

Nog een vraagje ik heb een Url voor muzic maar als ik het op site zo doe gaat die niet wat moet ik doen

Dj Arman - Schatje Demo.mp3
Sinan: RTFM
@jelmer
Je zou ook nog een tabel met alle categoriën maken.

Reageren