ik ben bezig met een script waar hij een aantal gebruikers uit een database moet halen (niet zo moeilijk)
maar nu moeten die gebruikers gerangschikt worden dus bijvoorbeeld de gene met de meeste blesures moeten boven aan..
dat is ook niet zo moeilijk, maar nu moeten de spelers met de meeste blesures en de meest geschorst boven aan
dus hij moet hij optellen wie het meeste heeft,
hoe doe ik dat?
dat order bij werkt ook niet 100% want als ik ORDER BY blesures, geschorst doe dan geeft hij alleen het laatste argument in dit geval geschorst
SUM() heb ik wel zon tutorial al over gevonden hier op php hulp maar snap der verdamd weinig van? :(
dit is wat ik nu heb
query = mysql_query("SELECT * FROM renners ORDER BY blesure, geschorst DESC LIMIT 0,10") or die("Er is een databace error opgetreden!");
wat doe ik verkeerd? of hoe zou ik die SUM der in moeten zetten dan?
ik heb nu dit..
$query = mysql_query("SELECT SUM(blesure,geschorst) AS totaal FROM renners ORDER BY totaal DESC LIMIT 0,10") or die(mysql_error());
met deze error..
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'geschorst) AS totaal FROM renners ORDER BY totaal DESC LIMIT 0,10' at line 1
SUM() geeft de som van een aantal verschillende records. Wat jij wilt is twee verschillende waarden uit 1 record optellen, dat kun je dus gewoon met een + doen.
SELECT
speler,
(blessure + geschorst) AS totaal
FROM
renners
ORDER BY
totaal DESC