Door
Kampsie
op 02-12-2004 20:35
gewijzigd op 02-12-2004 20:37
1.600 views
Kan iemand mij misschien wat tips geven over flash aangezien ik mij er nooit echt in verdiept heb.
Hieronder een paar vragen:
- Welk programma word over het algemeen gebruikt om flash websites / logo's te maken?
- Hoelang duurt het ongeveer voordat je het onder de knie hebt?
- Wat is een goede bron (website of boek) waarover veel staat over flash en waar het goed uitgelegt staat?
Ik hoop dat iemand mij een beetje wegwijs kan maken!
- Net de prijs gewonnen voor domste vraag ;) Wat dacht je van Macromedia Flash ?
- Hangt ervan af hoe slim je bent / hoe snel je leert.
- flashkit.com / google.be
Je kan misschien beginnen met de afgeslankte versie van Flash, namelijk Swish
Wil je toch Flash gebruiken (Haal je spaarpotje maar al boven ;o) ) Dan kan ik je de volgende boeken aanraden. Basiscursus Flash MX van Academic service, auteur Peter Kassenaar en Flash MX Grand Cru van easy computing, auteur Brian Underdahl.
En nu hopen dat je het na twee maanden zo beu bent als koude pap ;o)
Nou ik zou zeggen dat je beter direct met flash kan beginnen i.p.v. Swish. Swish is te voorgekauwd. Als je er echt in wilt verdiepen kan Flash ook meer.
Naast animeren kan je met actionscript heel veel leuke dingen maken.
Later misschien combineren met PHP en/of XML.
Allereerst heb je inderdaad Macromedia Flash programma nodig. Flash MX 2004 is laatste versie..geloof ik. Als ik jouw was zal ik de vorige versie nemen aangezien je er nog geen verstand van heb. Flash MX gewoon. Is handiger als beginner, omdat er een "normal" en "expert" mode in zit, wat bij Flash MX 2004 is weggevallen. En met de tutorials van Flash zelf kom je ook al een heel eind.
Een goede boek om mee te beginnen is inderdaad was Ro-G zegt.. Basiscursus Flash MX. Of een boek voor dummies of iets dergelijks. En als je er gewoon veel tijd aan besteed kan je het vrij snel onder de knie krijgen. Als je bijv. al met photoshop en illustrator kan werken, snap je de toolbar van Flash ook wel vrij snel.
Daarnaast gewoon flashkit.com inderdaad. Veel voorbeelden waarvan jezelf kan leren. Ligt er gewoon aan hoe goed je jezelf iets kan aanleren.
Allereerst heb je inderdaad Macromedia Flash programma nodig. Flash MX 2004 is laatste versie..geloof ik. Als ik jouw was zal ik de vorige versie nemen aangezien je er nog geen verstand van heb. Flash MX gewoon. Is handiger als beginner, omdat er een "normal" en "expert" mode in zit, wat bij Flash MX 2004 is weggevallen. En met de tutorials van Flash zelf kom je ook al een heel eind.
Vandaar dat je tegenwoordig Flash MX 2004 & Flash MX 2004 Professional hebt, tis maar een gedachte ;)