Hallo,

ik wil graag een verjaardagskalender maken, die zijn gegevens uit een tekstbestand haalt. Ik weet eigenlijk niet of dit wel mogelijk is en ik ben nog maar een groentje in php dus mijn vraag aan jullie:

*Is het mogelijk?
* en zoja kunnen jullie mij vertellen wat ik zou moeten doen (ik bedoel dus niet heel script voor mij uitschrijven, tenzij je daar zin in heb, maar in het kort vertellen wat er in zou moeten staan)

Dank
Heb je op de host waar je je kalender wilt zetten, toegang tot een (My)SQL database?
Dat zou je zoveel werk schelen, (My)SQL is veel simpeler dan textfile gekut :)

En ja, het is wel mogelijk ...
Nee, dat is min of meer het probleem. Als ik dat wel had gehad had ik het script van bas wat bij scripts staat wel gebruikt.

maar ik dacht zoiets als: van tekstfile een array maken en dan laten zoeken naar overeenkomende datum en die dan weergeven.
Als je elke datum op 1 regel zet, dan moet het ook wel lukken :)
Jij bedoelt dus:
365 regels met op elke regel de datum met daarachter de naam van die persoon
nee je kan mensen bijv laten registreren zet je gewoon de datum en met de functie list zet je alle variabelen uit het txtbestand en als de datum overeenkomt met die uit het txtbestand, dan geeft ie de naam weer...

moet iets van te maken zijn, tis mij ook gelukt, ook met gastenboek forum en dat soort zooi :D

succes,
Johan
Jeroen schreef op 03.12.2004 10:23
Nee, dat is min of meer het probleem. Als ik dat wel had gehad had ik het script van bas wat bij scripts staat wel gebruikt.

maar ik dacht zoiets als: van tekstfile een array maken en dan laten zoeken naar overeenkomende datum en die dan weergeven.

TIP:
http://www.funpic.org/
Gratis PHP & MySQL hosting..
onbep. webruimte & datalimiet :)..
geen hotlinking..
In het engels..

Reageren