Ik heb een site die informatie uit een database haalt, de data komt soms op een of andere manier fout in het database. Voorbeeld:
Ik voeg "Ingediënten" toe in het database, na een paar weken (mischien met tussentijds wijzigen) staat er opeens "Ingrediënten" in het DataBase. Dit is erg raar voor de bezoekers omdat die hele rare combinaties zien.
Het gebeurt willekeurig, bij het invoegen in het database staat het goed, als ik het daarna wijzig is het ook nog goed waneer/waarom hij het veranderd weet ik niet. Het toevoegen/wijzigen van de data gebeurt via een simpel HTML form (en de $_POST methode), het enige wat word gedaan is de addslases() code (en bij het weergeven bij de gebruiker natuurlijk de stripslashes() code).
Het database is standaard "latin1_swedish_ci", php versie is 4.3.10-16. Ik zit op een "Vserver" hosting en heb geen ervaring met het updaten van software op dat soort hostings.
Waar ligt de fout? Is de PHP versie fout of moet ik nog een ander PHP commando bij het wegschijven doen?
Hopelijk heb ik genoeg informatie gegeven ;)
910 views