Hallo allemaal,
vorige topic van mij ging over de mailfunctie in php voor het automatisch mailen bij het laden van een pagina bij een bepaalde handeling. Dit lukte toen niet enz., maar na lang sleutelen heb ik het werkend gekregen!
Nu zit ik echter met een ander probleem, het mailtje komt goed binnen maarrr in de 2 links die in het mailtje zitten moeten zowel de advertentie-id als het wachtwoord worden verwerkt. Nu is het mij inmiddels gelukt om het wachtwoord in het mailtje te krijgen en nu heb ik het volgende mailtje;
You can remove your bargain using following link: mijnsite.nl/?q=remove&id=&password=d2h4A42ryh
You can edit your bargain using following link: mijnsite.nl/?q=edit&id=&password=d2h4A42ryh
zoals je ziet staat het wachtwoord inderdaad goed maar is er van de id geen enkele sprake.. Jullie raden dus mijn vraag al, hoe krijg ik het id in de mail?? De ID staat verwerkt in de forsale_content tabel van mijn DB.
Mocht iemand graag nog een stuk code of iets dergelijks nodig hebben hoor ik het graag.. Ik gebruik overigens nu het volgende mail script;
<?
mail("$email","[Mijnsite.nl] - Advertentie $title geplaatst","Je advertentie: $record->title\n\nYou can remove your bargain using following link:\n\n$forsaleurl?q=remove&id=$id&password=$password\n\nYou can edit your bargain using following link:\n\n$forsaleurl?q=edit&id=$record->id&password=$password\n\nJe advertentie is doorgestuurd naar de Admin voor goedkeuring.\n\nJe ontvangt van ons een e-mail als je advertentie online staat!\n\n");
?>
Ik hoor graag een antwoord van iemand,
Alvast superbedankt!
Groetjes, Bas
501 views