Ik maak een xml object met:
$xml = simplexml_load_file($rss_file);

Dan doe ik om te testen:
print_r($xml->getDocNamespaces());

Maar krijg de foutmelding:
Call to undefined method SimpleXMLElement::getDocNamespaces()

Ik heb php5 op mijn server wat begrijp ik nog niet aan het object model?

Ik heb dit met veel meer methodes

bijvoorbeeld ook:
Fatal error: Call to undefined method SimpleXMLElement::registerXPathNamespace()

Is dit misschien een bepaalde versie van php 5?
Dat zijn antwoorden die je heel gemakkelijk zelf in de php manual kan vinden. In het geval van deze methode is het: PHP 5 >= 5.1.2
Aha, ik zat er idd dicht bij maar het kwartje was nog niet gevallen.

Het is me nu volkomen duidelijk alleen denk ik dat mijn probleem uit mijn vorige post namelijk het verkrijgen van de waarde in een veld met de naam <geo:long>6.15606</geo:long> in een RSS feed dan nog moeillijker wordt. Als ik hem als XML dump dan kan ik misschien met reguliere expressies nog wat. Zucht.....waarom zetten ze nu zo'n stomme : in dat veld, lijkt me toch een soort simplexmlbug dit. Ik las dat er nog ergens een duitser op hetzelfde wat gelopen zonder oplossing.

Maar bedankt voor de hulp!

Als je host nog zo'n oude versie van PHP heeft, wordt het zeker tijd een mailtje te sturen dat ze upgraden, PHP5 is pas lekker stabiel sinds de 5.2 tak, dus het is zeker aan te raden een keertje een update te doen.
Ik heb mijn host al een mailtje gestuurd. Is er anders misschien een goede tip voor een host die PHP heel serieus neemt?
Ikke, heb net een nieuwe server ingericht met PHP 5.2, MySQL 5 (ja ja, dat zal menigeen niet geloven!) en PostgreSQL 8.2 (logisch, dat kon je wel raden). DirectAdmin is beschikbaar voor het beheer.

Mocht je interesse hebben, stuur maar even een PM. (Heb de reseller pagina's nog niet klaar, verder werkt alles uitstekend)

Edit: De handleiding van PHP (unofficial mirror) draait ook op deze server, krijg je een indruk van de snelheid en bereikbaarheid.

Reageren