Ik ben nu al een tijdje bezig met een project (in mijn eentje), en ik vroeg me af, hoe lang zijn jullie nu bezig met een nieuw concept uitwerken? Nu snap ik dat dat puur afhangt van het werk dat gedaan moet worden, maar stel dat je een nieuwe layout, een nieuwssysteem en een zooi content moet maken...

Ik vraag met nl. af of ik abnormaal lang bezig ben de ja of de nee....
Als je het alleen doet, kan dat inderdaad knap lang duren. Kijk niet raar op dat je makkelijk (met allerlei dingetjes die er tussendoor kunnen komen) 1 tot 1,5 jaar daar aan bezig bent. Misschien wel langer.

Ik ben (nog altijd) bezig met een online spel en inmiddels heb ik een team gevormd, puur en alleen om het feit dat het te veel werk is voor één persoon.
Nu kan het werk verdeeld worden: Logica (a.k.a. formules voor de samenhang), layout, inhoud, coderen.

En als nog zeg ik, ook al zeg je dat je het globaal moet houden:
Het ligt aan het soort werk dat je doet. Een login-systeem, kun je (als je een beetje door werkt) af hebben in nog geen week. Echter een heel CMS kan makkelijk een paar maanden duren. Puur om het feit dat je een aantal componenten bij elkaar moet brengen, namelijk: Veiligheid, gebruiksvriendelijkheid, overzicht in je code en onderhoudsvriendelijk coderen.

Inmiddels hebben we de teller voor het aantal dagen/weken/maanden/jaren op 0 gezet en zijn we weer 'from-scratch' begonnen. We gokken op een tijd span van een goed anderhalf jaartje. (Komt mede doordat 3/5 van het team nog bezig is met een opleiding volgen.)
Ok, dan valt het wel mee, ik ben er nu een maandje mee bezig, ik heb een aangepast CMS gehad van iemand en die uitgewerkt + een scripter een reactiesysteem laten inbouwen, een unieke layout ontworpen en verder content geschreven. Ik ben nu denk ik 3/4 dus dan valt het mee :)
Hoelang ik met een "project" bezig ben? Ik maak ze nooit af xD Alleen kleine dingetjes zoals dat memo scriptje... Loginsystemen zijn bij mij in een dagje in elkaar geflanst ( en nee dan is het geen standaard inlogsysteempje^^ )..

Ik wil anders wel ergens mee helpen|-) Geef je me steeds 1 bestand wat gemaakt moet worden en dan heb je iets aan me:-) anders is de kans zeer groot dat je niks terug krijgt of voor de helft...
Haha, nouja nu heb ik weer school dus dan gaat alles ff op een lager pitje, maar tgaat goedkomen, ik heb al een sponsor voor hosting en 3 domeinnamen dus ;-)
Ik heb wel eens voor de gein mijn project in MS Project ingevoerd, ervan uitgaand dat het werk alleen in de weekenden gedaan word en daar kwam ik ook wel op 1 jaar, inclusief de vakanties, waarbij alles sneller gaat.

Reageren