ik zou graag een scriptje willen (als die bestaat) om in te kunnen loggin op je email. De bedoeling is dat er 2 velden zijn (login en pw) op de site, waarmee ik in kan loggen op mijn email (email van host en dus niet gmail of hotmail oid)

als er onduidelijkheden zijn hoor ik het wel

Groeten

Koen
Dat kan met PHP o.a. via de [php]imap[/php] functies.
Als ik in Google zoek op php webmail kom ik toch zeker in de eerste 10 resultaten 1 open source project tegen.
ik denk dat je me verkeerd gebrijp. normaal log je bij de site van de host van de email in om je mail te bekijken. nu wil ik dus het login gedeelte op mijn site hebben maar ik wil dus geen eigen 'mailgeval' hosten... het gaat puur en alleen om het kunnen inloggen op mijn mail via mijn site en niet de site van de host
Even in de source kijken van het inlogscherm van je webmail van je host en kijken naar:
- action van het form
- method van het form
- de veld namen
En dit stukje exact overnemen of nabouwen.
Volgens mij wil hij gewoon een linlog script, alleen ipv een gebruikersnaam wilt hij een email adres als gebruikersnaam gebruiken.

ik denk dat webmakerij me dit x wel goed begrijpt. het is dus gewoon een standaard login scriptje alleen dan met wat andere gegevens. Ik zal eens kijken of ik eraan uit kom.. bedankt iig.. als ik vragen heb zal ik ze posten

Reageren