Ik wil een spel gaan maken voor op het internet. Ik was lekker op gang met flash. Ik ben daar 4 weken mee bezig geweest tot ik tot de conclusie kwam dat niet voor alles een oplossing te vinden is met Flash. Flash is daarvoor gewoon te langzaam. Ik wil namelijk een soort 'age of empires' spel maken. Ik ben nu met Java bezig. De eerste tutorials heb ik al gevolgd en zo heel moeilijk is het tot nu toe nog niet. Het lijkt op een mix van PHP en Javascript. Nu weet ik dat iedereen zegt 'nooit aan een spel beginnen als je geen ervaring ermee hebt'. Maar ik moet toch wat met mijn vrije tijd.

Bij Java duiken wat vragen op bij mij. Runescape is bijvoorbeeld met Java gemaakt. Ik vraag me toch af wat voor techniek er toegepast wordt om in Java 3D spellen te maken. Indien dit makkelijker is, lijkt me overigens niet, ga ik me daar op focussen.
Mijn 2e vraag is hoe snel Java is vergeleken met Flash. Als je bij flash meer dan 300 movieclips op de 'stage' zet dan wordt Flash erg langzaam. Dit is voor een Age of Empire spel dus niet te doen. Maar is dit wel mogelijk bij Java? Of zijn daar andere trucjes voor?

Reageren