Uit mijn database worden producten geplaatst in een tabel. De laatste cel van elke rij, dus elke product moet een knop "bestellen" bevatten zodat het artikel besteld wordt. Hiervoor wil ik de barcode van het artikel in een variabele dmv de session registreren omdat dat vele voordelen oplevert t.o.v. mijn oude manier hoe het wel lukte:

<?php
print("<FORM METHOD=\"POST\" ACTION=\"" . ST_Dir() . "Scripts/Bestel.php\">");
print("<INPUT TYPE = \"hidden\" NAME=\"EAN\" VALUE=\"$EAN\">");
print("<INPUT TYPE=\"image\" NAME=\"submit\" SRC=\"" . ST_Dir() . "Images\Bestel.bmp\">");
print("</FORM>");
?>

Dus

<?php

<INPUT TYPE = \"hidden\" NAME=\"EAN\" VALUE=\"$EAN\"?>

wil ik op 1 of andere manier vervangen door

<?php

session_register($EAN);

?>

maar als ik dat tussen de <form></form> plaats krijg ik natuurlijk alleen de barcode van het laatste artikel in de tabel. Hoe los ik dit op?
Offtopic: session_register() is vervallen, deze functie wordt niet meer gebruikt. Het is ook niet aan te raden om het toch te doen, het kan bugs veroorzaken. Zie de handleiding over dit onderwerp.

Gebruik $_SESSION['var_naam'] om een sessie aan te maken. Uiteraard begin je jouw scripts met het starten van de sessies, session_start().

Edit: link naar de handleiding.
Klopt ik heb de in mijn ogen relevante code uit mijn script geknipt, session_start() gebruik ik natuurlijk.
Ik zal session_register() er dan gauw uitslopen bedankt voor dat advies.

Nu mn probleem nog ;).

Reageren