Hallo iedereen,

Ik ben bezig met een planningsapplicatie die de gegevens haalt uit een bestaand ERP systeem. Nou heb ik een aantal tekeningnummers in $tekeningnummer Bijvoorbeeld 01-01-20934 en 01-01-20937. Ik wil die tekening graag openen als ik op een knop druk. De bestandslocatie van de tekeningen is \\server\Tekeningen\$tekeningnummer.dwg. Weet iemand hoe ik die variabele in een link kan verwerken ? Ik heb al verschillende dingen geprobeerd en op verschillende site`s gezocht maar ik kan nog geen antwoord vinden.

Alvast bedankt,

Grtz Angela
In een link om de tekening te downloaden neem ik aan?

<?php
$tekeningnummer = '01-01-20934';

echo '<a href="\\\\server\Tekeningen\\' . $tekeningnummer . '.dwg">' . $tekeningnummer . '</a>';
?>

edit:

Is dit een AutoCat tekening?
Dit zijn idd AutoCat tekeningen.

De waardes van $tekeningnummer haal ik uit een database.
Volgens mij gaat dit op deze manier niet werken.

Het lijkt mij makkelijker om de tekeningen op een webserver te zetten.
Martijn het zijn meer dan duizend tekeningen dus dat zal niet gaan werken. In iedergeval bedankt voor je hulp!

<?php
$query = "SELECT tekeningnr FROM tekeningen" ;
$result = mysql_query($query) ;
while ($rij = mysql_fetch_assoc($result))
{
$tekeningnummer = $rij["tekeningnr"] ;
echo '<a href="\\\\server\Tekeningen\\' . $tekeningnummer . '.dwg">' . $tekeningnummer . '</a><br>' ;
}
?>

Zoiets?
Jacco schreef op 24.09.2007 10:13

Zoiets?

Ik ben er vannochtend zelf al mee bezig geweest en ik heb het idd net op deze manier op kunnen lossen ! Bedankt allemaal !
Wat ook een mooie oplossing is, wat ik zelf ook gebruik is DFS.
DFS = Distributed File System

Hiermee kun je bestanden mappen repliceren van de ene server naar de ander, Als je een map repliceert van je fileserver naar je webserver staan ze ook op je webserver lokaal! Zo kun je dus van buiten je netwerk ook de bestanden die je wilt bereiken, bereiken :)

edit:
Ik ken het systeem alleen van W2K, ik weet niet of het toepasbaar is op een linuxbak, als je die hebt

Reageren