Voor een project* wat ik aan het opzetten ben, ben ik op zoek naar Track&Trace-nummers van TNT.
Zo'n Track&Trace-nummer krijg je meestal als je bij een (internet)winkel iets besteld en ze sturen het op.
Een Track&Trace-nummer ziet er bijvoorbeeld zo uit: 3SWQPV008258001
Verder heb ik dan ook de afleverpostcode nodig.
Via het Track&Trace-nummer kun je via de site van TNT de status controleren van jouw zending. Ik ben bezig om dit systeem te automatiseren, maar ik heb maar een beperkt aantal Track&Trace-nummers.

* Het project geeft gebruikers de mogelijkheid om bij elke wijziging van de status van hun zending automatisch een SMS te ontvangen met daarin de status. Werkt aan de hand van een CronJob die de site van de TNT controleerd.

Zodra de website online is (waarschijnlijk begin volgende week) zal ik hier de URL posten en kan iedereen zelf gebruik maken van het systeem. Normaal gesproken is dit systeem niet gratis (SMS-jes versturen kost immers geld), maar de mensen die hier hun Track&Trace-nummer achterlaten krijgen via de (toekomstige) website de mogelijkheid om deze status-SMS-jes 1x gratis te ontvangen (in plaats van € 1,50).

Hartelijk dank voor je medewerking!

Sytze
Sytze, ik neem aal dat het de bedoeling is dat je via ons wat meer track en trace nummers + postcode krijgt? Je hebt dit niet erg duidelijk uit je verhaal naar voren komen namelijk.
Ja, sorry... Das inderdaad de bedoeling.
Die kan ik dan vervolgens gebruiken om het systeem iets uitgebreider te testen dan alleen met mijn 4 Track&Trace-nummers.
Het maakt trouwens niet uit of het pakket als is afleverd of niet, het mogen ook oude Track&Trace-nummers zijn dus.

Bedankt!
Ik heb echt Track&Trace-nummers en afleverpostcodes nodig om mijn systeem te testen....
Dus BUMP!
Me vader verstuurt heel veel, maar ik weet niet of hij die nummers heeft, ik zal kijken voor je.

Wel goed idee trouwens :)
Actief:
3SGQBV000107820

Inactief:
3SGQBV000092268
3SGQBV000058298

Postcode:
7731XM
@Marnix: Dank je wel, (zie ook PM).
Het systeem lijkt het goed te doen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Zal binnenkort de URL posten.

Sytze
Waarom contacteer je TNT zelf niet?
Zeg je dat het voor een schoolproject is miss krijg je dan wel een en ander

Ik zou zelf nl. niet zomaar mijn T&T van TNT geven op het web
Het rare is dat TNT klanten internationaal wel de mogelijkheid geeft om zendingen via SMS te volgen. In Nederland nog niet.
Dit project was eigenlijk meer bedoelt als uitdaging, om te kijken of we het konden maken. En das gelukt nu.
En trouwens; er is niets schadelijks aan het opgeven van een T&T en een afleverpostcode. Daar kun je verder toch niks mee. En nadat het pakket als status 'afgeleverd' heeft op de TNT website, word het automatisch uit ons systeem verwijderd.
Daarnaast is er uitgebreid rekening gehouden met privacy enzovoorts, men hoeft geen naam, adres, e-mailadres of iets dergelijks op te geven. Het versturen van SMS-jes en het controleren van de gegevens aan de hand van wat TNT op zijn site heeft staan gaat trouwens via HTTPS.

Mvg,

Sytze

Reageren