Voor een project* wat ik aan het opzetten ben, ben ik op zoek naar Track&Trace-nummers van TNT.
Zo'n Track&Trace-nummer krijg je meestal als je bij een (internet)winkel iets besteld en ze sturen het op.
Een Track&Trace-nummer ziet er bijvoorbeeld zo uit: 3SWQPV008258001
Verder heb ik dan ook de afleverpostcode nodig.
Via het Track&Trace-nummer kun je via de site van TNT de status controleren van jouw zending. Ik ben bezig om dit systeem te automatiseren, maar ik heb maar een beperkt aantal Track&Trace-nummers.
* Het project geeft gebruikers de mogelijkheid om bij elke wijziging van de status van hun zending automatisch een SMS te ontvangen met daarin de status. Werkt aan de hand van een CronJob die de site van de TNT controleerd.
Zodra de website online is (waarschijnlijk begin volgende week) zal ik hier de URL posten en kan iedereen zelf gebruik maken van het systeem. Normaal gesproken is dit systeem niet gratis (SMS-jes versturen kost immers geld), maar de mensen die hier hun Track&Trace-nummer achterlaten krijgen via de (toekomstige) website de mogelijkheid om deze status-SMS-jes 1x gratis te ontvangen (in plaats van € 1,50).
Hartelijk dank voor je medewerking!
Sytze
463 views