Ik heb nu dus een scriptje:

<?php
function valid_name ($str) {
return (ereg ('^[A-Za-z. -]+$', $str));
}
$naam = "Orhan Tuzla";
$naam = ucfirst($naam); // Maak van de eerste letter voor de zekerheid een hoofdletter
if (!valid_name($naam)) {
echo "U heeft uw naam niet op de juiste manier ingevoerd!";
}
echo "U heeft uw naam ".$naam." op de juiste manier ingevoerd.";
?>

Maar ik snap niet waarom het niet zo kan:

<?php
function valid_name () {
return (ereg ('^[A-Za-z. -]+$'));
}
$naam = "Orhan Tuzla";
$naam = ucfirst($naam); // Maak van de eerste letter voor de zekerheid een hoofdletter
if (!valid_name($naam)) {
echo "U heeft uw naam niet op de juiste manier ingevoerd!";
}
echo "U heeft uw naam ".$naam." op de juiste manier ingevoerd.";
?>

Dus je moet perse een willekeurige variabele tussen haakjes plaatsen bij function? Ik snap het niet echt
Binnen de functie moet een bepaalde input (datgene wat je tussen die twee haakjes zet) gevalideerd worden (in jouw geval). Dit is alleen mogelijk met een variabel of constant.

Wanneer je dit doet:
function validate_name($str), maak je als het ware een soort variabel aan die dan de string in zich houdt waar je de functie op gebruikt.

Voorbeeld:
validate_name($naam). Als je nu de functie gaat uitrafelen, bevat de parameter $str de waarde van $naam en kan er verder mee worden gewerkt met $str (BINNEN DE FUNCTIE).

Wanneer je dit doet:
function validate_name(), maak je niets aan en kan er BINNEN DE FUNCTIE ook niks gedaan worden, want in jouw geval moet je iets gaan valideren en de ereg() functie in jouw functie heeft een variabel input nodig.

Voorbeeld:
validate_name(). Tsja... Wat moet ereg nu doen? Moet ereg nu "niks" valideren?
Ik denk dat ik het begrijp.
Omdat ereg binnen de funtie iets moet valideren heeft het wel een variabel nodig. Daar dient $str voor?
Orhan schreef op 23.09.2007 18:03
Ik denk dat ik het begrijp.
Omdat ereg binnen de funtie iets moet valideren heeft het wel een variabel nodig. Daar dient $str voor?

Ja

Reageren