Hallo,

Ik wil graag een simpel formpje maken voor het volgende:

op http://www.alkwin.nl/roosters/Nieuw_Leerling_HTML.htm staan leerlingnummers.. Het zoeken daarin is gewoon vervelend en werkt niet snel..

Ik wil dan dat als je in een form je leerlingnummer invult de site automatisch doorlinkt naar de pagina met jouw leerlingnummer voor leerlingnummer 202077 zou dat bijvoorbeeld:

http://www.alkwin.nl/roosters/Nieuw_Leerling_HTML_202077.htm

moeten zijn..

Weet iemand hoe ik dit snel en makkelijk kan maken??

Alvast bedankt.
Je zou iets als dit kunnen doen. Je kunt hiermee alleen niet testen of je leerlingnummer wel bestaat. Staan die nummers in een database dan kun je het daar testen. Anders zou je ook nog de statische html link kunnen controleren met file_get_contents() o.i.d.

<?php
if (isset($_POST['leerlingnr'])) {
header('Location: Nieuw_Leerling_HTML_'.addslashes($_POST['leerlingnr'].'.htm'));
}

print '
<form method="POST" action="$PHP_SELF">
<input type="text" name="leerlingnr">
<input type="submit" name="Zoek">
</form>';
?>

<?php
    if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){
        echo '<a href="Nieuw_Leerling_HTML_'.intval($_POST['leerlingnr']).'">Klik</a>';
    }
?>
netjes maar je moet ook nog iets verzinnen als het nummer bijv niet bestaat want nu krijg page not found
En hoe doe ik dat dan??
Dan had ik je toch al aangegeven bas.
Met file_get_contents() bijv.

<?php
if (isset($_POST['leerlingnr'])
&& file_get_contents('Nieuw_Leerling_HTML_'.addslashes($_POST['leerlingnr'].'.htm') {
header('Location: Nieuw_Leerling_HTML_'.addslashes($_POST['leerlingnr'].'.htm'));
}
elseif(isset($_POST['leerlingnr'])) {
echo "Ingevoerde leerlingnummer bestaat niet!\n";
}
?>
waarom gebruik je daarvoor niet gewoon:
[php]is_file[/php]
kan ook ja Robert. Zal wel sneller zijn idd.
Jongens, ik heb een volgend probleem.

Zoals je nu kunt zien op www.youngradio.nl werkt het op zich perfect ik wil graag alleen dat het rooster in de iframe beneden wordt geopend, dat is weer wat sneller enzo ;)

Hoe kan ik dat doen met de HEADER functie?

Reageren