Is het misschien niet handige om in de codehighlighting van PHP evt een extra parameter geeft zodat je een lijnnummer op kunt geven zodat als je een error hebt de lijnnummers overeen komen.
voorbeeld
[ignore]
[code line=25]
<?php
echo 'Hello world';
?>
[/code]
[/ignore]
Wat resulteert in:
25
26 <?php
27
28 echo 'Hello world';
29
?>
snappie?
Edit:
even de [ignore]
/
[/ignore] wegdenken in het voorbeeld, ik weet niet waar hij dat doet.
Maar ff serieus, waarom zou je dat willen. De lijnnummers staan ervoor, dus als je in ff gewoon CTRL+f intoetst en dan 25 typt (misschien moet je iets verder zoeken) springt die vanzelf wel naar regel 25
Als hier een stuk relevante code van 20 regels word gepost en de error geeft regel 692 weet jij niet welke van de 20 regels het is. Nu kun je er met logisch debuggen achter komen daar ben ik het helemaal mee eens maar toch zou het mischien wel een handig idee zijn
umhz sorry maar als jij een code hebt van 692 regels en de relevante code waar de fout in zit hier post dan zie je toch de foute code.
umhz dus dan hoef je niet echt meer naar regel 692 te zoeken want jij post alleen relevante codes
[edit]
ok of je bent snugger en net zoals iemand die hier gisteren zat ff een code van 2600 regels poste HAHA en da database van phphulp naar de klote helpen
Oké, ik snap het nu ook, gemakkelijkst is dan om gewoon het startpunt (de startregel) van de code op te kunnen geven en dat die vanaf daar verder gaat met tellen.
Ik denk dat het overbodig is. Want als iemand 20 regels post dan zie je in 1 oogopslag al waar de fout ligt. Als iemand 100 regels post dan wordt iedereen boos. Dus in de praktijk heb je dit niet nodig.