Hoi,
Ik ben redelijk groen op het gebied van php.
Ik ben wel op de hoogte van OOP met Pascal.
De script taal php lijkt hier veel op.
Ik was bezig met delphi om een cgi applicatie te maken voor de afhandeling van een zelfde formulier als op http://www.goedkoperolluiken.nl/producten_electrisch.php?showProduct=11
Door gebrek aan kennis met delphi om web applicaties te schrijven, ben ik begonnen aan PhP. Nu heb ik een begin gemaakt met een berekening voor een formulier. Op het formulier worden 2 maten gegeven, namelijk breedte en hoogte. De maten waar mee gerekent gaat worden mogen niet kleiner zijn dan 100 cm en niet groter dan 320 cm. Als de maat groter of gelijk is aan 100 kunnen de klanten een offerte aanvragen. Is bijvoorbeeld de maat groter of gelijk aan 120, geld een andere prijs. Deze berekening geld voor de getallen 100cm telkens verhoogd met 20cm tot de maximum maat van 320 bereikt is. Voor de hoogte geld een andere maat en prijs
Ik ben begonnen met de prijs berekening voor de breedte.
Hier kan in een later stadium dan de prijs van de hoogte worden bijgeteld.
Het lukt me niet om met beslissingsstructuren zoals else en if te komen tot een resultaat.
Deze bron heb ik inmiddels geschreven:
// De bron van het html formulier
<html>
<body>
<form action="welkom.php" method="post">
Breedte: <input type="text" name="breedte" />
<input type="submit" />
</form>
</body>
</html>
//einde broncode html formulier
// De PhP broncode die het html formulier afhandeld
<?php
$Staffel1=1;
$Staffel2=2;
$Staffel3=3;
$Staffel4=4;
$Staffel5=5;
$Staffel6=6;
if ($breedte < "100") {echo "we leveren niet beneden 100 cm.";}
if ($breedte >= "100") {echo " Rolluik kleiner of gelijk aan 100 cm ! ";}
else
if ($breedte <= "120") {echo " Rolluik groter of gelijk aan 120 cm ! ";}
?>
// Einde PhP broncode
Hetgeen ik wil bereiken is dat ik vanaf 100 centimeter, per 20 centimeter verhoging, tot 320 centimeter de prijs kan bepalen. (per 20 centimeter)
Het script moet bepalen aan de hand van de invoer welke maat mee gerekent moet worden.
Wie o wie
1.226 views