Hallo, ik had een vraagje over een winkelwagen. Op school zijn we met een projectje bezig en daarmee moet je plaatjes kunnen uploaden, automatisch thumbnails van maken en deze plaatjes moet je kunnen bestellen.
Voor dat bestellen heb ik een winkelwagentje nodig. We werken met sessies dus zou opzich niet zo moeilijk moeten zijn....
Of je misschien een script hebt voor zon winkelwagen. En wat de beste keus is. Via sessies of met cookies. Mijn server ondersteund wel cookies en ik ga er even van uit dat ik niet superveel bezoekers zal krijgen.
Zo'n script hebben wij hier nie helaas .. je zou het even ergens anders moeten proberen ben ik bang :/ Wat ik zou doen is het in cookies opslaan, want als iemand zijn computer vastloopt, blijft de bestelling bestaan (dan sla je het op voor bijv. 2 dagen).. Je reset de cookies weer wanneer er wordt afgerekend, en dan sla je de inhoud van die cookies op in een db tabel 'geschiedenis' bijvoorbeeld.. dan kan je ook bijhouden wat diegene in het verleden heeft besteld :)
ohw, ik heb zelf ook niet stil gezeten :P
kheb zo ondertussen al een idee bedacht en dat ben ik nu aan het uitwerken. Als je op een thumbnail klikt dan krijg je een groter formaat.
daarbij staan wat gegevens (groote, prijs, enz)
daar heb ik een textbox bij geplaatst en een knop met bestel. In de textbox kun je het aantal zetten en dan bestellen. Dit word in een database weg geschreven. de naam van het plaatje en de gebruikers ID wordt uit de sessie variable gehaald. dit word ook in de tabel weg geschreven.
Op de winkelwagen.php moet hij dan alles van die klant laten zien. Dit moet te doen zijn lijkt me.