Ik werk nou een tijdje met div en css (de stap toch gemaakt).
Maar wat ik niet meer goed begrijp is waarom ik nu ineens veel mensen hun css ineens in hun pagina's erbij zetten ipv een mooie css only pagina.
Waarom doen mensen dit?
(edit)
ik zelf doe dit namelijk niet lekker alles buiten de html pagina tenzij dit niet anders kan
Waarom ze het doen weet ik niet (maar heb het idee dat dat voor velen een gemakkelijkere/ snellere manier is om te testen) maar ik kan je wel aanraden de CSS buiten de pagina te houden. -> Deze wordt dan gecached, en de verstuurde data (alleen maar de HTML, niet de CSS) kan je snelheid/ laadtijd en ook bandbreedte schelen, omdat de CSS dus niet elke keer opnieuw wordt meegestuurd.
Ik doe zo min mogelijk aan opmaak maar wat bijvoorbeeld het geval zou kunnen zijn is dat een gedeelte van de opmaak variabel is (denk ik) en dat daarom mensen css in hun html gaan zetten.
nou ja ik deed het dus altijd al buiten me pagina houden gewoon ook omdat ik het makkelijker vind.
Maar echt sinds dat table out of date is en div in wordt er veel en veel meer binnen geschreven wat ik dus een vreemde zaak vind.
maar mischien ligt het aan mij dat het mij zo opvalt hoor.
Nee, daar heeft het niets mee te maken. Ik hou zelf de CSS en de JS bestanden gescheiden. De enige uitzondering is hier, op het forum. Een voorbeeld voor beginners is vaak duidelijker als je de CSS en JS in hetzelfde document plaatst.
In zo'n geval streef ik er wel naar om alle CSS en JS in de head sectie te plaatsen, zodat uit het voorbeeld blijkt dat je (X)HTML clean kan zijn.
Ik hou alles gescheiden, ik ben echt veel te lui om 2x dezelfde code in te gaan kloppen. Gewoon 1x de zooi in een stylesheet zetten en vervolgens iedere html-pagina naar dit bestand laten verwijzen. Dat is toch juist de kracht van css? Lijkt me een beetje kansloos om dat vervolgens weer om zeep te gaan helpen...
Als je veel verschillende stijl opmaak dingen hebt (denk aan: verschillende formulieren), dan is het nogal klote tijdens het stijlen hiervan - wanneer je dingen moet aanpassen - om naar de juiste plaats te gaan.
Dan kan je beter voor je default opmaak op elke pagina je css inladen en voor (desnoods alternatieve) formuliertjes extra css inladen.
Ik vind het overzichtelijker om bepaalde dingen gescheiden te houden.
Je propt ook niet je hele site in index.php (zonder includes).
De kracht van css is niet dat je het maar in 1 regel hoeft neer te zetten voor het inladen van het bestand. Dat is toch ook niet de kracht van js? De kracht de uitgebreide manier van het stijlen.
@Kalle: Ik maak meestal een aparte stylesheet voor alleen de formulieren. Daar gaat regelmatig zoveel opmaak in zitten, dat het niet handig is om dat te mixen met de overige opmaak.
Zo kom ik voor 1 website al snel op 3, 4 stylesheets. Het is puur voor mijn eigen gemak, verder heeft het niet zo heel veel voordelen.