Geachte heren en dames,

Ik ben een beetje bezig met een alertboxje te maken.
Nu heb ik ut volgende:

if ($row['message']){
echo '<script>alert("Van:'.$row['poster'].', Bericht: '.$row['message'].'")</script>';
}

Dit werkt perfect, als iemand de pagina bezoek en er staat een 'message' dan geeft ie die weer, en als er geen staat dan niet.

Alleen 1 probleem, de pagina die de bezoekers bezoeken refresh om de 30 seconden, dus je voelt hem al aankomen... Hoe kan ik het zo maken dat het bericht maar 1x wordt weergegeven aan een bezoeker en niet om de 30 seconden nog eens?

Iemand? Thanks!
Hmm zat ik aan te denken, nog andere opties?
Een active veld in je tabel zetten. Als ie geoutput wordt gelijk op non-actief zetten. Zo komt ie maar 1 keer.
Klinkt leuk, maar dan wordt ie toch op non-actief gezet ongeacht wie kijkt op de pagina? De als er 1 iemand kijkt, dan ziet de volgende bezoek toch niks?
Niet als je een PHP if structuur gebruikt. Want dan zal eerst die conditie die in de if structuur waar moeten zijn voordat de alertbox op de proppen komt + de database die dan wordt geupdate.
Heb je een klein voorbeeld voor me, of iets waar ik op kan zoeken op google?
Je zou het IP adres van de bezoeker in je database kunnen opslaan en er voor zorgen dat elk IP adres maar 1 keer de alertbox te zien krijgt.

Overigens: wees terughoudend in het gebruik van alerts. Bijna al je bezoekers ervaren het als storend.
True, maar tiss een soort chatsite, en de admins willen een global message weergeven snappie :)

Reageren