Ik heb al meerdere malen het vermoedde gehad dat requests op sommige servers niet tegelijk worden afgehandeld, maar er een soort van wachtrij vormt voor je requests.
Ik merk het vooral bij actie thema sites die ik ontwikkel op mijn werk waarbij we dmv een fileviewer flv videos streamen naar de flash... als dat normaal 3 seconden duurt. en je vraagt met 3 man tegelijk die flv op zijn de resultaten alsvolgt:
Hetvoornaamste ongewenste resultaat levert het op, op het moment van videos streamen. Deze videos kunnen er best een paar seconden over doen. En het ongewenste resultaat is hetgeen dat ik in de vraag heb beschreven... de videos worden 1 voor 1 gestreamed, maar nooit tegelijk dmv meerdere threads.
Ik ben in dit geval zelf host. Maar ben zoiezo benieuwd hoe dit werkt en waar ik de oplossing kan vinden. Is toch weer kennis;)
Ik 'weet' dat je kunt configureren hoeveel request je server tegelijk zal accepteren.
Wanneer dit maximum is bereikt, zullen nieuwe requests niet geaccepteerd worden.
Gelukkig voert een browser in werkelijkheid meerdere requests voor deze een 'timeout error' weergeeft op het scherm, dus feitelijk 'ziet' de bezoeker er (als het goed is) weinig van, omdat het afhandelijk van een request (als het goed is) nooit langer dan een seconde zal duren.
Bedenk hoe meer request je de server 'door elkaar' laat verwerken, hoe trager elk laad proces wordt.