Hallo Allemaal
Ik ben op dit bezig een site te maken voor een bedrijfje dat ik wil gaan opstarten.
Nu heb ik op de site een invoer scherm met knop, In het invoer scherm zal men een postcode in moeten voeren
bijvoorbeeld 1234 AB.
Ik heb zelf totaal geen verstand hoe ik zo database moet opstarten daarom vraag ik jullie hulp, Het is trouwens een gratis account van lycos tijdelijk om dat ik het eerst wil op bouwen en kijken wat de mogelijkheden allemaal zijn
Nu even uitleggen wat ik gaan heb
ik heb het database een naam genoemd (test) en maar 1 veld gekozen
ik kom dan in Veld Ik neem aan dat ik daar de naam van het woord Poscode moet in vullen
dan kom ik bij TYPE (ik weet niet wat ik hier moet kiezen)
Lengte heb ik 6 in gevuld (ik neem aan dat dit goed is)
Attributen (weet niet wat ik hier moet kiezen)
Null (hier ook niet waar deze waarden op moet staan)
Standaardwaarde neem aan dat ik deze leeg kan laten omdat ik niks in het vakje wil laten zien als er nog niks is in gevuld
Extra moet ik deze aan zetten ?
dan kan ik nog kiezen uit een aantal vakjes
Primaire sleutel
Index
Unieke waarde
Volledige tekst
op welke waarden moet ik dit in stellen ??
en hoe kan ik dit geheel koppelen naar de site toe ?

alvast mijn dank voor jullie hulp
Michael

Beste Michael,

Een antwoord op jouw vraag is denk ik niet zo 1 2 3 te geven. Je zal óf PHP en MySQL moeten leren, de basis in ieder geval, óf je zal het iemand anders moeten laten doen. Nu zijn het hier echte Nederlanders, dus voor niets gaat de zon op. Om PHP te leren kun je deze website heel goed gebruiken.

We willen je best een voorzet geven, maar ik denk dat het nu nog niet nuttig is, totdat je zelf ergens komt.

Het zal een script worden met iets met $_POST, iets met mysql_query() en een HTML formulier. Voor meer info zal je toch zelf eerst er in moeten duiken.

Met nachtelijke groet,

Erik
oke dan houd het op !

gr michael
Misschien dat er iemand is dit het voor je wil voorkauwen hoor. Moet je even duidelijk zeggen wat je precies wil.
ik zal morgen eerst even een boek kopen

maar als iemand mij kan vertellen alleen op welke waarden.
hij moet staan dan denk ik dat ik voor de rest een heel eind kom

alvast bedankt

michael

naam: id
type: int
attributen: auto_increment
primary key: ja

naam: postcode
type: varchar
lengte: 6 (of 7 voor een spatie)

Verder niets veranderen.

Dan heb je in ieder geval je database opzetje met een unieke key (id) voor elke rij.
bedankt !

volgende stap php schijven morgen weer een dag

Reageren