Hey
Ik gebruik al een tijd PHP maar niet profesioneel.
Tot nu toe tipte ik steeds mijn scripts zelf of haalde ik ook wel delen van forums.

Nu was ik een tijd gelezen iets aan het lezen van Zend framework...
Wat ik heb begrepen uit dit artikkel is dat het een hoop scripts is dat je kan gebruiken..
Mijn vraag is hoe ?

ik heb het gedownload en Inhoud juist geplaatst denk ik libary inhoud bij je include_php folder ...

maarik had persoonlijk verwacht dat je dan een soort van site tezien zou krijgen waar je een script con selecteren ..
Ofwel doe ik iets mis ofwel heb ik er nu een verkeerd idee van.

ook als ik naar een van de scripts ga die bijgeleverd zijn of demo's dan werkt het niet.

Ik heb echter niets moeten installeren.. geen database moeten instellen ...

Nu vraag ik me af of iemand een goede uitleg hierover heeft of wat ik mis doe of me kan vertellen hoe je dit dan hoort te gebruiken.

Hartelijk dank alvast.
Ik denk niet dat je op het niveau zit om met het Zend Framework aan de slag te gaan. Ik zou eerst verder leren. En anders is dit een goede tutorial: http://hades.phparch.com/ceres/public/article/index.php/art::zend_framework::tutorial

Maar ik zou het niet eens proberen als je verwacht dat je iets te zien krijgt en iets kan selecteren. Het Zend Framework is een basis om vanuit te programmeren, volledig object georienteerd en bedoeld voor zeer ver gevorderde programmeurs. Je kunt wel onderdelen er uit gebruiken. Dat is minder moeilijk dan het framework als basis van je applicaties gebruiken. Maar het is niet zo dat je even iets kan selecteren en klaar. Je zult zelf object georienteerd moeten kunnen programmeren of in ieder geval objecten moeten kunnen gebruiken binnen PHP, en enigszins snappen hoe dit werkt.
Oke bedankt,

Ik heb de link opgeslagen en ik zal me eerst nog wat zo verder verdiepen in classes ...
daarna zal ik het nogmaals een kans geven.

Toch bedankt

Reageren