:: de foutmelding
'Permission denied for this file' error 550
(Ik gebruik Total Commander voor FTP)
De ftp client maakt dan helemaal niet uit. De gebruiker waarmee je inlogd mag niet bij het bestand komen. je zult dus moeten kijken welke gebruiker eigenaar is van dat bestand en eventueel chmod o.i.d. gebruiken om dat te wijzigen.
edit
waarschijnlijk wordt dit in dat script dat de .html files maakt gedaan dus je zou daar even kunnen kijken en eventueel meteen laten wijzigen
:: De gebruiker waarmee je inlogd mag niet bij het bestand komen. je zult dus moeten kijken welke gebruiker eigenaar is van dat bestand en eventueel chmod o.i.d. gebruiken om dat te wijzigen.
Hmmhm, da's vreemd & snappen doe ik het ook niet helemaal...
Zoals ik al zei: ik kan de atributen niet wijzigen (chmod) terwijl ik netjes ingelogd ben op de server en bijvoorbeeld het .PHP bestand wel kan overzetten.
Hoe kan ik zien wie er dan *wel* de rechten heeft om iets met het bestand te doen?
Kan het soms zo zijn dat de bestandsindeling niet herkend word? Iets met de eerste bytes of een header die vermist word(en)? Of misschien een veiligheids instelling op de server?
Ik zal Apache eens lokaal installeren om te kijken of het dan wel wil lukken...
dat script wat die bestanden aanmaakt moet ook door middel van chmod de rechten wijzigen. zodat je er ook bij kunt (of je moet inloggen als root en het dan naderhand doen)
Waarschijnlijk werk je lokaal op een windows server/pc en die doet niet zo moeilijk over de rechten (lees beveiligt de rechten niet)