Ik ben een class aan het schrijven waarmee je plaatjes kan uploaden edg en die worden dan in een map gezet. Ik krijg bij het plaatsen van de foto een foutmelding, iets in de geest van; "safe mode blaap je mag geen bestand plaatsen van script met uid 10 in de map van uid 33"

Hoe kan ik safemode zo instellen dat dit wel mag.
Beide bestanden zitten binnen me public html:
web/ <-- me root
web/class/ <-- hier zit me uploader
web/templates/00001/fotoalbum <-- hier worden de plaatjes gedumpt

edit:
safe_mode	         On	      Off
safe_mode_exec_dir    no value	no value
safe_mode_gid	     Off         Off

Bovenstaande instellingen moeten toch (beter) ingestelt worden?

Edit 2
De fout melding:
Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 10010 is not allowed to access /var/www/web2/web/templates/00001/fotoalbum owned by uid 33 in /var/www/web2/web/class/class.image_uploader.php on line 152
Nee die directory wordt gemaakt door een ander script. (de pagina voor het uploaden :-P) En me pagina's maak ik aan vanuit me editor.
Ik zal je link doorlezen en dan hoor je staks weer van me :-)
Mijn probleem staat daar
When safe_mode is on, PHP checks to see if the owner of the current script matches the owner of the file to be operated on by a file function or its directory.

Ik laat me server beheerder maar pielen met:
However, there may be environments where a strict UID check is not appropriate and a relaxed GID check is sufficient. This is supported by means of the safe_mode_gid switch. Setting it to On performs the relaxed GID checking, setting it to Off (the default) performs UID checking.

En ondertussen probeer ik het probleem vies te vermeiden door ...
(getmyuid() and fileowner()) as UID = 0

... te gebruiken.

Reageren