Ik weet niet helemaal goed of ik het goed uitleg, maar ik probeer het toch:
Ik heb op mijn website een aantal scanners draaien die kijken of een bepaalde game online is. Zodra de gescande poort gebruikt word door het spel geeft de scanner op de website aan dat de (eigen server, met dat spel) online is.
Nu is het zo dat het scannen met bepaalde games niet goed gaat of zelfs helemaal niet. Daarom bedacht ik het volgende:
Stel ik start een game op mijn server en tegelijkertijd start een of ander programma of php iets dat een bepaalde poort gaat gebruiken. De website scanner pikt dit op en geeft aan dat de game zogezegd online is. Het is als het ware een foppertje.
Nu is mijn vraag, is er een php iets, of een andere methode om dit te realiseren ?
Als zowel het spel als PHP op je eigen server draaien (niet echt aan te raden overigens), dan kan je denk ik het beste de lopende processen opvragen en kijken of het spel voorkomt in de processen. Hoe dat op Windows werkt zou ik niet weten, in Linux zou het zoiets zijn als 'ps -e | grep tuxracer'.
Dat heb ik al gedaan, zo uit mijn hoofd Netstat -a, en gescand op die poorten die hij gebruikt. Maar een eigen server wordt niet erkend door de spelmakers, want alleen dan kun je hem scannen. Je moet dus een officiele server hebben wat enorm veel geld kost.
Daarom zoek ik een simpel iets dat op een bepaalde poort werkt zodat mijn scanner hem ziet. Vervolgens geeft deze de boodschap weer dat hij "online" is. Een soort omweggetje dus.
Of iets waarmee ik van hieruit de scanner op online kan zetten. En om nu elke keer het plaatje te uploaden met de boodschap online is erg omslachtig.
?Onbekende gebruiker
30-10-2007 23:09
Jack schreef op 30.10.2007 22:41
Of iets waarmee ik van hieruit de scanner op online kan zetten. En om nu elke keer het plaatje te uploaden met de boodschap online is erg omslachtig.
Tabelletje in je database maken; Gamenaam (varchar 200), Locatie (varchar 255), Online
Administratiepagina maken waarop je met een simpele klik de status van Online kan veranderen.
Weergavepagina maken waarbij je de juiste plaatsjes voor online/offline laad zien.