Hey daar,

Weer een php newbie, word je er niet moe van?

Anyway. Ik heb n shoutbox gemaakt dmv:
$dbhost="localhost";
$dbname="box";
$dbuser="";
$dbpass="";

Nu heb ik mijn phpmyadmin geupload naar mn website, samen met de index.php waar hij bovenstaande code aanroept.
Nu krijg ik "Access denied for user 'apache'@'localhost' (using password: NO)" error. En als ik naar /phpmyadmin/ wil surfen krijg ik Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)".

Where did i go wrong? alvast bedankt!
Je inloggegevens voor de database kloppen niet.
Hoe geef ik in m'n database aan wat m'n inloggegevens moeten zijn, en hoe in mn script?
Database bij een host: Moeten zij geven.
Database op thuisserver: Zie de handleiding.
In je script: Bovenstaande 4 $vars de juiste waarde geven.
Maar als ik mijn Databasemeuk op mijn host zet, zou ik dat toch zelf moeten doen? aangezien ik Phpdev op mn host heb gegooid..
Als je een webhost hebt, kun je vaak in een control panel zoals cPanel of DirectAdmin je database beheren. Hier kun je dus gebruikers en databases aanmaken. Ook kun je hier vaak een linkje vinden naar phpMyAdmin.

Als je lokaal werkt, hangt het er maar net vanaf welke database server je geinstalleerd hebt en welk programma om de databases te beheren...
Dat zou ik niet weten. Dat kan je bij je host navragen.
Aaah my bad, in Plesk user aangemaakt, DB query opnieuw gemaakt, gegevens in mn index verandert en tadaa:P Danku!
Mooi zo. Succes verder.
Nu mijn laatste vraag...

Wat is de query om een aantal ID's te kunnen schrappen?

Veld=ID INT auto_increment.

Dus als ik ID 1 t/m 15 wil schrappen...?

DELETE FROM tabel
WHERE id IN (1, 2, 3, ..., 14, 15)

ps. Je kunt namelijk ook in een loop 15x de DELETE query uit gaan voeren met telkens een ander id, maar bovenstaande is iets netter.

Reageren