Hallo allemaal,

Ik heb een vraag.
Op een website moet ik een mogelijkheid maken dat gebruikers hun emailadres kunnen achterlaten om op een later tijdstip een nieuwsbrief naar te versturen. Deze emailadressen moeten in een database komen, welke door de klant makkelijk uitgelezen kan worden.
Ik heb zelf een klein beetje verstand van php/mysql, maar kunnen jullie me hier mee helpen?

Groeten
Ja, maar dan zul je wel met een iets concretere vraag moeten komen. Wat heb je al? Waar loop je vast? Etc...
Ik heb het idee dat ik een php script moet maken voor op de website. Dit script verwijst naar de database, waar alle emailadressen worden opgeslagen. Dit moet me wel lukken denk ik.

Maar daarna weet ik het niet. Hoe kan iemand zonder verstand van deze programma's de database uitlezen. Dus uiteindelijk bijvoorbeeld een excel bestand downloaden met alle emailadressen.
Je kunt toch gewoon een php script schrijven waarin de email adressen uit de database uitgelezen en op het scherm weergegeven worden?
Dat wist ik dus niet of het mogelijk was. Wordt dit dan uiteindelijk een php pagina op het web?

Reageren