Hier het probleem> www.opgeraoptzooike.nl/gastenboek.php
als het dus te lang wordt.. dan gaat het buiten mijn pagina.. als ik overflow op auto zet in mn css dan krijg ik kleine scrollbalkjes aan de linkerkant bij het laden (alleen bij het laden). Deze optie werkt wel, alleen wil ik deze scrollbalkjes niet aan de zijkant zien bij het laden, dus bij deze de vraag of het anders kan.
Ik zie wel meer dingen die fout gaan. Als je bijvoorbeeld op toevoegen klikt zonder iets te hebben ingevuld. Het menu links staat ineens ergens anders.
Jan Koehoorn heeft ooit een simpel voorbeeldje gemaakt voor een site met een structuur die jij nu hebt. Gebruik deze als standaard en ga deze invullen met jou content. Dan moet het goed gaan. Dit is de voorbeeldpagina
Die fout zit hem waarschijnlijk hier:
{ echo"<table><tr><td><b>U bent vergeten iets in te vullen.</b><br><a href='javascript:window.history.go(-1)'>Klik hier om terug te keren</a></td></tr></table>";}}
Het probleem van het scrollen is in ieder geval opgelost. Nu nog de fout bij het niets invullen :) thx in ieder geval
Wat ik heb verandert: Ik had eerst overflow:auto in de css gezet. Nu heb ik de overflow:auto in de content div gezet. (stomme fout was dit maargoed).
het probleem is dus wel degelijk opgelost, maar mijn 2e probleem niet (namelijk dat mijn menu verschuift als ik niets invul.
Ik heb het stukje iets groter gemaakt zodat je weet wat ervoor komt.
<?php>
if ($_POST['naam']!="" AND $_POST['bericht']!="" AND $_POST['email']!="") {
flood();
$insert = "INSERT INTO gastenboek (id,naam,email,homepage,bericht,datum, ip) VALUES ('','".$_POST[naam]."','".$_POST[email]."','".$_POST[homepage]."','".$_POST[bericht]."','".date('Y-m-d H:i:s')."','".$REMOTE_ADDR."')";
mysql_query($insert) or die(mysql_error());
echo "<script>location.href='$PHP_SELF'</script>"; }
else { echo"<table><tr><td><b>U bent vergeten iets in te vullen.</b><br><a href='javascript:window.history.go(-1)'>Klik hier om terug te keren</a></td></tr></table>";}}
<?>
Niet zo gek, jouw code is onleesbaar. Dit zorgt dus automatisch voor bugs.
Offtopic: $PHP_SELF mag niet werken, tenzij jij het hackers makkelijk wilt maken.
Gebruik de volgende code om de locatie te bepalen:
<?php
echo htmlentities(strip_tags($_SERVER['SCRIPT_URL']));
?>
Hier loop je geen risico's op xss-hacks en geen problemen met de na 5 jaar nog steeds bestaande problemen met register_globals.
thx voor de tip.. zal hem aanpassen. Ben nog vrij nieuw met php dus vandaar de niet al te leesbare code en af en toe domme fouten, maargoed daar leren we van zullen we maar zeggen :).