Wie kan mij helpen.
Ik heb een mailform waarin de ingevulde velden niet allemaal met een hoofdletter in de uiteindelijke e-mail begonnen. Ik heb dit opgelost door de functie ucfirst maar nu heb ik het probleem dat ook het e-mailadres met een beginhoofdletter wordt weergegeven.

//NOTE: can use str_ireplace as this is case insensitive but only available on PHP version 5.0.

return preg_replace($patterns, "", ucfirst($value));

}

$name = clean_input_4email($_POST["name"]);

$email = clean_input_4email($_POST["email"], true);

$thesubject = clean_input_4email($_POST["onderwerp"]);

$themessage = clean_input_4email($_POST["vraag"], true);

$voorletter = clean_input_4email($_POST["voorletters"]);

$adres = clean_input_4email($_POST["adres"], true);

$postcode = clean_input_4email($_POST["postcode"], true);

$woonplaats = clean_input_4email($_POST["woonplaats"], true);

Dat ucfirst vond ik op deze site eerst stond er op die plaats namelijk strtolower.
Ik hoop dat ik het zo goed heb geplaatst want het is mijn eerst plaatsing in dit forum .

Alvast bedankt,

Jacques
Laat gewoon deze er uit:

$email = clean_input_4email($_POST["email"], true);
Beste Jan

Is er ook een mogelijkheid dat hij kan blijven staan invullers krijgen namelijk een replymail waarin de gegevens staan die zij hebben ingevuld en voor de afdeling is het ook wat makkelijker verwerken als het bij de ingevoerde velden nog erbij staat

alvast bedankt,

Jacques
Natuurlijk! Gebruik gewoon $_POST['email'] in plaats van $email.
Beste Jan,

Het is gelukt heel erg bedankt. hij geeft bij de e-mail geen hoofdletter meer in de verzonden e-mail.

Ik moest wel de true er achterweg halen. Nu kan ik natuurlijk vragen waar die dan voor dient maar dan kunnen we wel heel het script door gaan lopen want ik zou graag alles willen weten wat het betekend maar ik denk dat je gaat zeggen loop de hele site nog eens goed door.. :-)

Ik kom zeker terug op de site.

Voor nu nogmaals heel erg bedankt.

Jacques
Okee, graag gedaan :)

Reageren