Situatie: In een mail staat een activatielink om registratie te voltooien. Als ik op deze link klik kom op op mijn index en is inderdaad de registratie voltooid. Ik wil echter dat er dan ook een echo of iets dergelijks komt met 'De registratie is compleet', omdat dat nu niet helemaal duidelijk is. Echter waar moet ik deze zetten en hoe? ik maak gebruik van div en ik wil de echo in mijn content div laten komen.

Code:
<?php>
if(isset($_GET['gebruikersnaam']) && isset($_GET['code'])) {
$res = mysql_query("SELECT * FROM leden_temp WHERE gebruikersnaam='".$_GET['gebruikersnaam']."' AND code='".$_GET['code']."'");
if(mysql_num_rows($res) != 0) {
$data = mysql_fetch_assoc($res);
mysql_query("INSERT INTO leden (gebruikersnaam,wachtwoord,email) VALUES ('".$data['gebruikersnaam']."','".$data['wachtwoord']."','".$data['email']."')");
mysql_query("DELETE FROM leden_temp WHERE gebruikersnaam='".$_GET['gebruikersnaam']."'");
header("Location: index.php?gebruikersnaam=".$_GET['gebruikersnaam']."");

} else {
$activatie_error = 'De account kan niet worden geactiveerd omdat de activatiecode en de gebruikersnaam niet overeen komen.';
}
}
<?>
net zoals: $activatie_error = 'De account kan niet worden geactiveerd omdat de activatiecode en de gebruikersnaam niet overeen komen.';

aleen zet je het nu in de if
dus

<?php
if(isset($_GET['gebruikersnaam']) && isset($_GET['code'])) {
    $res = mysql_query("SELECT * FROM leden_temp WHERE gebruikersnaam='".$_GET['gebruikersnaam']."' AND code='".$_GET['code']."'");
    if(mysql_num_rows($res) != 0) {
        $data = mysql_fetch_assoc($res);
        mysql_query("INSERT INTO leden (gebruikersnaam,wachtwoord,email) VALUES ('".$data['gebruikersnaam']."','".$data['wachtwoord']."','".$data['email']."')");
        mysql_query("DELETE FROM leden_temp WHERE gebruikersnaam='".$_GET['gebruikersnaam']."'");
        header("Location: index.php?gebruikersnaam=".$_GET['gebruikersnaam']."");
    $activatie_complete ="De activatie is compleet"; 
    } else {
    $activatie_error = 'De account kan niet worden geactiveerd omdat de activatiecode en de gebruikersnaam niet overeen komen.';
    }
}
?>

(of ik heb het fout begrepen)

Reageren