Wat is nou precies z'n web dynamisch framework zoals:
- Rails
- Ruby on Rails (is anders dan het voorgaande??)
- Django
- TurboGears
- mod_python

Heeft iemand hier mee gewerkt?
Hoe werkt dit?
Welke talen worden gebruikt?
Valt het aan te raden?
Is het makkelijk te leren?
Wat zijn de voor en nadelen?
Is dit serverside en moet de server hier speciaal voor geconfigureerd zijn?

En ik vroeg me ook af hoe het nu zat met die CGI en ASP scripts?
Waarom zijn er zoveel standaarden en welke zijn de moeite waard om in te verdiepen?

P.S. excuseer voor mijn dubbel topic, volgens mij kijken niet veel mensen in de koffiehoek (zoals ik zelf)
Dit hoort niet thuis in de categorie PHP!

jij haalt frameworks en programmeertalen beetje door elkaar

Dit is hier een phphulp forum, je vraag heeft weinig tot niets met php te maken, maar misschien zijn er een paar die er wel wat meer over kunnen vertellen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Software_framework

hier een mooie engelse beschrijving over een software framework. Zit nu op het werk dus kan het niet uitleggen. Maar toen ik op school zat en we het over frameworks hadden heb ik dit als beginnende informatiebron gebruikt.

Vanmiddag ben ik weer thuis en zoek ik even naar wat extra informatie. Moet nog wel wat informaticaboeken hebben liggen over software architectuur :)
bedankt alex, heb je zelf met een van de frameworks gewerkt?
Ik heb ze op school gehad, niet die specifieke frameworks, we programmeerden namelijk in C#.net. Gistermiddag helaas geen tijd gehad meer op te zoeken voor je, nogal druk. Ik kijk of ik het vanavond even kan doen...

Heb namelijk nog een flink boek over software architectuur liggen, dus ga daar misschien ff in zoeken.

Ik zal iig mijn best doen,
Axel
Opzicht het concept framework begrijp ik wel, ik ben eigenlijk benieuwd naar gebruikerservaring over deze web frameworks.
dan kan ik je helaas niet verder helpen ben ik bang. Zelf geen ervaring mee, waarom anders niet gewoon op kleine schaal uitproberen? Wat ervaring ermee kan nooit kwaad :)
Ik werk momenteel met ruby on rails en ik kan je vertellen dat het (voor hij) een hele opluchting was qua werk. Zeker als je met dbs werkt gaat het veel sneller dan met php. (naar mijn mening) Mocht je nog specifieke vragen of problemen hebben, vraag maar gerust.

Reageren