Sinds een paar dagen krijg ik weer de bekende "cookies corrupt or out of date. Log opnieuw in op phphulp.nl" foutmelding. Afgezien van het feit dat het, naar mijn bescheiden mening, gek is om Engels en Nederlands in één zin te lezen, is het ook vrij irritant omdat het vrij vaak voorkomt. :)
Ik weet dat het komt als je ip-adres veranderd. Dat klopt, ik zit tegenwoordig wat vaker op andere locaties (deed ik overigens voorheen ook wel, toen kreeg ik de melding echter zelden), maar ik denk toch dat je op een verkeerde manier de boel probeert te beveiligen. Dit is namelijk simpelweg gebruiksonvriendelijk, omdat ik phphulp gewoon op meerdere locaties wil kunnen bekijken en verder niks kwaads in de zin heb.
Ik weet dat de nieuwe versie gepland staat voor 25 januari, dus ik ga je (Bas) uiteraard niet vragen (let op: ik vermijd nadrukkelijk het woord 'eisen' ;P ) om in verouderde code te kijken en dingen aan te passen. Wel zou je er rekening mee kunnen houden in de nieuwe versie (of hopelijk heb je dat al gedaan). Je zou dan zoiets kunnen realiseren als bij tweakers.net: in kunnen loggen op meerdere locaties (incl. gegevens over de locatie), mogelijkheid tot verwijderen van sessies etc.
En dat was eigenlijk wat ik kwijt wilde :) Alvast een prettig weekend ;)
Bedoel je nu dat je met je laptop op verschillende lokaties op PHPhulp.nl zit. Dan kan ik dit begrijpen je IP adres veranderd, dus de cookie zou wel eens gestolen kunnen zijn. Ik bedoel dus dat je IP adres helemaal veranderd is, dus niet alleen het laatste deel.
In alle anders gevallen dat je op een andere locatie zit (met een andere PC) dan zou er gewoon per locatie een sessie moeten worden aangemaakt.
Bij mijn weten werkt Tweakers.net ook op deze manier.
Ik zeg niet dat dit ook in de nieuwe PHPhulp moet, maar het zou wel logisch zijn...
Dit klopt, hier heb ik ook last van als ik met mijn laptop op verschillende locaties (= verschillende ip-adressen) werk.
Ik geloof dat deze aanpassing aan phphulp gemaakt is nadat een grapjas de cookies van phphulp.nl eens uitgeplozen had en ontdekte dat je jezelf heel makkelijk admin kon maken. Nu worden de cookies op integriteit gechecked en krijg je deze melding als ze niet kloppen.
Ik mag aannemen dat in de nieuwe phphulp op een andere manier met dit punt omgegaan wordt. Dit is alleen maar een lapmiddel.
Bedoel je nu dat je met je laptop op verschillende lokaties op PHPhulp.nl zit. Dan kan ik dit begrijpen je IP adres veranderd, dus de cookie zou wel eens gestolen kunnen zijn. Ik bedoel dus dat je IP adres helemaal veranderd is, dus niet alleen het laatste deel.
Ja, dat bedoel ik. Ik neem mijn laptop vaak mee naar de bibliotheek of log in op phphulp op de computers die ze daar beschikbaar hebben. Dus het gehele ip-adres veranderd.
Al iets van Cache reload gedaan of even CCleaner er overheen gehaald? Dat mag nog wel eens werken.
Cache reload doe ik regelmatig. Ik wil niet CCleaner moeten gebruiken om een website te bezoeken; ik heb liever zelf in de hand wat ik wel en niet van mijn computer verwijder.
Ik mag aannemen dat in de nieuwe phphulp op een andere manier met dit punt omgegaan wordt. Dit is alleen maar een lapmiddel.
Wen er maar aan, ik log me hier al maar zelden meer in, omdat het verdomd irritant is. Dagelijks een nieuw IP. Dat verklaart ook waarom ik hier nog maar zelden post. En dat tot 25 januari 2008, hooray...
Yes, vlgnde versie is security heel anders geregeld.
Dat is meteen weer een pluspunt, nu zit ik een tijdje continue thuis maar dan loop ik als het goed is weer overal naartoe en log ik dus ook op meerdere plekken in.