In mijn (bescheiden) dbaseje heb in bij n.a.w. gegevens

naam, varchar(100) voor naamgegevens.

Wellicht had ik dat op moet delen in voornaam en achternaam. Heb ik echter niet gedaan. Er staat nu verschillende informatie in.

b.v.
Jan Jacobsen
An en Peter de Haas
Jo, Karel, Mees de Boer

Nu gaat het me met name om de X <b>en<b/> Y. Het woordje 'en' wil ik vervangen door 'und'. De string [spatie]en[spatie] moet dus vervangen door [spatie]und[spatie]

Het zal wel iets met replace van doen hebben. Kan iemand dit voor mij opschrijven?

<?php>
if(!empty($info[3]) )
{
echo ",&nbsp;".$info[3];
}
<?>
str_replace ( ' en ', ' und ', $text );
Stephan schreef op 18.11.2007 14:16
Het zal wel iets met replace van doen hebben. Kan iemand dit voor mij opschrijven?

Ben je nou gewoon te lui om even op php.net te kijken? Je weet al in welke richting je moet zoeken.
Nee hoor, ik ben niet lui.
Een vraag stellen kost ook energie en tijd.

Ik weet niet precies hoe het moet en als ik dat ga uitproberen kost mij dat vele uren. En bij dit projectje heb ik die extra tijd niet.
Bedankt Stien,
Ik ga het erin bakken!

Niet Bumpen.
Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Nou, waar heb ik dit aan verdient?
Ik ben, onzeker op PHP gebied - weet niet welke regels wanneer toe te passen.
Vaak zit ik uren te zoeken op internet en in mijn boeken. Verder heb geen collega's bij wie ik even kan navragen.

Ik was erg blij met de hulp die ik gister zo snel ontving!
Ik kom hier minder dan vier keer per jaar hoor voor een vraagje.

Daar is dit forum toch wel voor ;-~

@Stephan: Het is zeker niet lullig bedoeld. Het is gewoon een van de regels op dit forum. Aangezien jij hier nieuw bent lijkt het mij wel handig om het even te melden. Verder ben je uiteraard altijd welkom met al je php-problemen. Inderdaad daar is het forum voor.
Ok, :-), snap het, ik zal erop letten.

Verder werkt de oplossing prima.

Reageren