Ik heb weer een vraagje, ben echt geen ster in php, kom net kijken...
Ik heb dus een form, mensen kunnen hun eigen categorie toevoegen voor een startpagina.
Hoe krijg ik alle titels van de startpagina in hoofdletters?
Ik heb wel een aantal scripts/codes gevonden, maar ik weet simpel gewoon nog niet hoe ik ze toe moet passen zoals $str = strtoupper ($str);
Heb het wel geprobeerd maar mn hele page wordt dan blanco.
if($categorie != "")
{
mysql_query("INSERT categorie set naam = '$categorie', plaats = '$_POST[plaats]'" )or die(mysql_error());
echo '<br><br><center>De categorie is toegevoegd! Klik <a href=index.php><b>hier</b></a> om terug te gaan.</center>' ;
}
else
{
echo '<br><br><center>Vul aub ten minste één veld in! Klik <a href=index.php?actie=nieuwe_categorie><b>hier</b></a> om terug te gaan.</center>';
}
Ze zegt: op de voorpagina. Dan ga ik ervanuit dat je de wijziging in je tekst niet permanent naar hoofdletters wil. Dus ga je pas bij het weergeven op de voorpagina de tekst omzetten naar hoofdletters.
Hoe dit precies in haar script gaat weet ik niet omdat ik het niet weet. Maar normaal zou het zoiets zijn:
<?
echo 'tekst hier de categorie: '. strtoupper($databaseveld['veld']) .' en hier weer verder tekst';
?>
"Zulke wijzigingen moet je altijd doen als je alles weergeeft uit de database. Dus je moet de variabele uit de database strtoupper. doen."
Yes, dat bedoel ik!! ;-)
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga er morgen verder aan sleutelen :-)
Je hebt hier over weergave, dat doe je dus met CSS. En laat CSS nu ook een prachtig regeltje hebben om tekst in hoofdletters weer te geven... Zie w3schools.com