Door
Mitch X
op 27-02-2004 18:20
gewijzigd op 27-02-2004 18:20
3 views
Ik zit met een klein C++ probleempje en aangezien we hier allemaal programmeurs hebben lijkt me dit de juiste plek om het te vragen.
Ik heb bv (ok deze is wel heel simpel maarja hele scripts zijn nogal groot):
#include <iostream.h>
int main()
{
cout << "M M II TTTTTT HH HH" << endl;
cout << "MM MM II TT CCCC HH HH" << endl;
cout << "M M M M II TT C HHHHHH" << endl;
cout << "M M M II TT CCCC HH HH" << endl;
system("pause");
return 0;
}
Dit proggie geeft dus mijn naam, maar wel in een dos venster... ik ben er nog niet uit hoe ik dit in een venster met wat meer kleur stop...
Iemand de oplossing? (En ja zolang werk ik er nog niet mee :))
Ik denk dat er niet super veel mensen hier wat verstand van hebben, ik ben ook net begonnen en heb een goede tutorial gevonden(denk ik) over het maken van windows. http://www.web-con.nl/site/tutorials.php?tutorial=241
hmm goede vraag, ik weet wel dat ik het vroeger in basic heb gedaan maar in C++ zou ik even niet weten hoe je kleuren tevoorschijn kan toveren
misschien een ideetje om MSDN door te zoeken?
daar zou het in moeten staan
Wanneer is een taal goed? Wanneer je alleen via ingewikkelde object georienteerde methode's je programma kunt schrijven?
Wanneer de taal minder limieten heeft (dat je de limieten van php nooit bereikt hebt schuiven we even op zij?). Dat een taal een veel langere route heeft om van a naar b te komen en het debug process nog best veel voeten in aarde heeft?
Dat de taal veel meer mogelijkheden tot lekken heeft waar je nog geen benul van hebt dat ze kunnen bestaan?
Dan hebben we het nog niet gehad over het juiste gereedschap voor de juiste taak :) (Whut the fuck wil je eigenlijk doen met C++ behalve roepen dat je het kan?)
Conclusie:
Pas op met het gebruik van superlatieven
Haha, n0pe dat wil ik er niet mee.
Ik ga samen met iemand die zowat de hele taal beheerst en nog enkele andere een RPG maken.
Thats it :)
En C++ is gewoon een (voor mij iig) logische taal!
het hangt van het doel af natuurlijk maar als ik een standalone programma moet schrijven doe ik dat eigenlijk altijd in C++ omdat het gewoon een best prettige en logische taal is (imho dan)
voor webbased applicaties is het perl en php
C++ is gewoon een best prettige taal om te schrijven, en tegen de tijd dat je de limiet van C++ bereikt heb dan moet je maar over op assembly ofzo
veel meer blijft er dan niet meer over