Vandaag was ik op weg naar school, ineens een kabaal... en ja hoor ik reed op mijn velg. Toen moest ik maar gaan lopen(met de fiets aan mijn hand).

(Zonet na de aankomt van sinterklaas: Er zat geen pepernoot in mijn band.)

Maar ik zat mij zo te bedenken, er moet toch een alternatief zijn voor banden met lucht erin, er moet toch wat anders zijn wat niet lek kan gaan?
(zelf weet ik eigenlijk ook niet wat dat dan zou moeten zijn, maargoed)

MVG,

Aron
Er zijn alternatieven: greentyres (google maar), en er is nog een merk. Zijn soort rubberbanden met luchtbellen erin. Ik heb ze ook overwogen omdat mensen in Utrecht het schijnbaar leuk vinden om flesjes kapot te gooien op het fietspad, maar ze zijn er niet in de standaard fietsmaat (wel voor mountainbikes etc.), ze schijnen niet lekker te rijden en zomaar van je velg af te kunnen vliegen.

Beste oplossing is dus gewoon antilekbanden kopen bij Halfords of iets dergelijks, en die erop leggen. :)
Je binnenband volpompen met gel?
Jacco schreef op 23.11.2007 09:16
Je binnenband volpompen met gel?
Er zijn wel van die flesjes waarmee je een lekke band weer 'repareert', doordat er een vloeistof wordt ingespoten die het lek opvult. Het werkt wel, met mijn scooter heb ik destijds nog jaren op zo'n gerepareerde band kunnen rijden. Maar ik weet niet of ze daarna ook niet meer lek kunnen, dat verwacht ik eerlijk gezegd niet. Zou wel handig zijn... :)

Reageren