ja daar sta ik als beginner in de wereld van database wie weet waar ik het prg kan vinden van mysql en waar ik een beginnershandleiding kan vinden liefst in het nederland
alvast bedankt
groet joop
Een beginner in de wereld van databases en dan met MySQL de wereld van SQL en databases verkennen? Dat lijkt mij niet de ideale aanpak, MySQL is namelijk nauwelijks een DBMS te noemen. MySQL doet nauwelijks enige poging om zich aan de regels te houden die jij hebt opgesteld bij het aanmaken van een database en verneukt in de meeste gevallen zonder enige waarschuwing jouw data. In 99 van de 100 gevallen zul jij dus zelf de ontbrekende delen van een DBMS moeten bouwen! Zonder kennis van een DBMS wordt dit echter vrij lastig.
Leer SQL met een echte DBMS, eentje die wel jouw data beschermt en correcte resultaten retour geeft. FireBird en PostgreSQL zijn 2 opensource databases die vele malen betrouwbaarder zin dan MySQL. Wanneer je SQL onder de knie hebt, kun je later alsnog overstappen op MySQL, mocht je daar behoefte aan hebben.