hallo,
mijn site www.installeren.nu wordt opgebouwd door include's bv:
$page=$_GET["pid"];
if (!isset($page) || $page == "")

{
include ("home.htm");
}
elseif($page=="home")
{
include ("home.htm");
}
elseif($page=="overons")
{
include ("overons.htm");
}

enz.
nou heb ik een description en title in m'n head staan, maar ik zou dat graag per 'include' willen regelen.
ben nieuw in php, dus misschien een stomme vraag...
bvd freddy
include vervangt de regel include("pagina.htm") met de pagina zelf, hij plakt hem er dus als het ware tussen. Wanneer je er dus een php pagina tussenplakt, komen de variabelen van die pagina ook ertussen te staan. Wat je dus kunt doen is in je *.PHP (moet je dus php van maken) $title = "titel" declareren, en vervolgens in je index echoen.

Gebruik overigens require_once("pagina.htm"); geloof dat er ergens nog een tut staat over waarom geen include() gebruiken.
Kun je trouwens dat belachelijk irritante javascriptje eruit halen die er voor zorgt dat m'n browser geheel opent op mijn 17 inch laptop? Ernstig irritant.
Kruidnootje.nl schreef op 28.11.2007 11:38
Kun je trouwens dat belachelijk irritante javascriptje eruit halen die er voor zorgt dat m'n browser geheel opent op mijn 17 inch laptop? Ernstig irritant.
Inderdaad! Blijf ***beeeeep*** van mijn browser af, ik bepaal op welk formaat ik deze instel en niet één of andere wijsneus.

Kortom, een eenmalig bezoek en een block erop!

Reageren